ftp, rc-inetd, tcpserver

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Nie, 17 Paź 1999, 15:46:57 CEST

On Sun, 17 Oct 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Zmien recznie wszystkie pliki w /etc/pam.d, tak aby używały LDAP, potem
> smb. Potem spróbuj jeszcze czego innego, to zrozumiesz w czym problem.

Zmienialem wielokrotnie, i to nie tylko dla ldapa.

Wnioski do jakich doszedlem sa takie ze jak sie tego samemu nie swobi to
sie nie wie o co w tym wszysatkim chodzi i nie jest sie wstanie poradzic
jesli cos bedzie nie tak albo bedzie sie chcialo zrobic cos wiecej niz
przewidzieli autorzy skryptu ktory ma w tym wyreczac.

> Naprawdę jest potrzebne narzędzie do zautomatyzowania tego. Ale to też

Nie przesadzaj: konfiguracja pama do nie sendmail.cf (a znam gosci
ktory pisza sendmail.cf z palca - wszystko jest dla ludzi ;-)
Oczywiscie doceniam znaczenie konwerterow np /etc/paswd -> ldap
(komu by sie chcialo pisac tyle dn=)

Skrypty generujace konfigi maja kilka duzych wad:
Kosztuja duzo czasu tych ktorzy je pisza, oglupiaja tych ktorzy ich
uzywaja oraz nigdy nie zapewniaja odpowiedniej swobody konfiguracji.

Jeszcze jedna kwestia: "W kazdej rzeczy miary patrzaj."

Do kazdego bardziej zaawansowanego systemu autoryzacji (obojetnie czy to
kerberos, ldap czy radius) admin musi dojzec/dorosnac i podjac suwerenna
decyzje czy jest mu to potrzebne.
Latwy i przyjemny skrypt spowoduje tylko to ze jakies lamy majace linuxy
po domach i majace dwa konta dla siebie i brata, beda meczyc wszystkich
na #plug na przyklad "co to jest ten ldap bo sie nie moge na moja maszynke
zalogowac. Ech do kitu jest ten pld".

>        Jacek

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL