kwestia zewnetrznych modulow do kernela

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pon, 6 Wrz 1999, 11:35:21 CEST

On pon, 06 wrz 1999, Robert Slaski wrote:

> Czy moduly do kernela dodawane przez aplikacje zewnetrzne (np.
> pcmcia-cs, vmware itp.) nie powinny byc czasem budowane w kernel.spec?
Raczej nie. Przecież źródła tych modułów nie są rozprowadzane z jądrem.
Nie można przecież mieszać pakietów, bo będzie bajzel.
Ktoś kompiluje jądro - to kompiluje jądro, a nie vmware - i powinien mu
wystarczyć spec oraz źródła kernela (oraz łaty, ale nie dodatkowe modułyu).

> Wg mnie tak - w pcmcia-cs, ktorym sie teraz zajmuje, wylaczylem
> budowanie modulow, a zostawilem tylko uzytki, skrypty, many itp. Same
> moduly (zalezne najczesciej od `uname -r`), budowane w kernel.spec,
> ladowaly by potem w pakiecie 'kernel-modules-xxx', gdzie xxx to nazwa
> pakietu lub podsystemu do ktorego sie odnosza (np.
> kernel-modules-pcmcia).

IMHO wystarczy dodać odpowiedni Requires do subpakietu z  modułem.

Inaczej zaczniemy pakować cały CPAN do pakietu z perlem itp.

> Obecnie pcmcia-cs buduje sie u mnie wg. w/w zasad i jezeli zgodzicie sie
> z moja propozycja to taka wersje umieszcze w repo oraz dostosuje
> odpowiednio kernel.spec.
Ja jestem przeciw.

> PS. czy nikt nie uzywa zadnego narzedzia do monitorowania site'ow?
scotty+tkined są całkiem niezłe, szczególnie jeśli się chce zaszpanować
przed szefostwem.

Pozdrowienia,
          Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !