LDAP - postępy - rc-scripts, doc

Wto, 28 Wrz 1999, 19:34:49 CEST

On Tue, 28 Sep 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Cześć,
>
> Powoli robię to co zamierzałem - wprowadzam konfiguracje poprzez LDAP.
> Chcę to zrobić w sposób jak najbardziej przezroczysty.
>
> Na razie zrobiłem rc-scripts. Przy USE_LDAP różnym od "yes" w
> /etc/sysconfig/network rc-scripts powinny się zachowywać jakbym nic
> tam nie zmieniał (i mam nadzieję, że tak jest). Po ustawieniu
> tej zmiennej na "yes" rc-scripts będzie próbowało uruchamiać interfejsy
> wegług wytycznych w LDAP.

Rozumiem, że chcesz tam też władować to co jest w /etc/sysconfig/network
.. co byłoby chyba naturalną konsekwencją :)
Jedna uwaga, że przydałoby się, żeby to było mocniej przejrzyste. To
znaczy, żeby USE_LDAP=yes w sysconfig/network decydowało o pobieraniu
parametrów globalnych z LDAP ale jednocześnie przy USE_LDAP=no było
możeliwe umieszczenie w opisie międzymordzia USE_LDAP=yes.

Przydałoby sie mieć w LDA także konfigurację FW ale w tym celu trzebaby
nieco zając sie pod tym kontem np. firewall-init.

Tak czy inaczej do pełnego przejścia na LDAP o ile wyraziełoby się taką
chęć przy konfigurowaniu systemu przydałoby sie wiedzieć czy sladapd może
chodzić przy braku sieci TCP. Jeżeli tu odpowiedź byłaby twierdząca to w
oparciu o replkację zawarości baz LDAP dałoby się rzeczywiście mieć całość
konfiguracji systemu jeśli chodzi o sieć.

Dodąt PLD staraliśmy się żeby było tłumaczone nie tylko jako Polish Linux
Distribution ale także jako Polished Linux Distribution. Jeszcze za
kawałek może się okazać że będzie można to tłumaczyć jako Polished and
Ldaped linux Distribution .. ciekawe co jeszcze się kryje pod pod trzecia
literką ;-)