ldap2config

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Nie, 19 Wrz 1999, 18:32:06 CEST

Wrzuciłem takie małe narzędzie do CVS. Umożliwia ono tworzenie plików
konfiguracyjnych (do najróżnieszych programów) na podstawie danych
w LDAP. Myślę, że można to w PLD zastosować.

To dopiero pierwsza wersja. Jeszcze na pewno wymaga dużo pracy, a
szczególnie dobrych wzorców plików konfiguracyjnych.
Na razie są trzy:
httpd - tworzy plik /etc/httpd/conf/virtual-hosts.conf z opisem
	virtualnych hostów
httpd-update - podobnie, ale jest to przykład uaktualniania, zamiast
	tworzenia nowego pliku. Przydatne szczególnie w przypadku
	programów które nie obsługują "includów" w konfigach.
qmail-virtualhosts - przygotowuje plik virtualhosts dla qmaila
	oraz robi katalogi domowe wirtualnych użytkowników. Jest to
	coś co będę robił w firmie, i nie wiem, czy się w PLD
	przyda, ale jest na razie jako przykład.

No i oczywiście brakuje jeszcze opisu klas stosowanych przez te wzorce,
jak i jakiegoś dobrego przykładu wraz ze strukturą bazy.

Ale może ktoś zechce już spróbować.

Pozdrowienia,
     Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !