apache

Pon, 3 Kwi 2000, 02:19:45 CEST

Po dzisiejszych poprawkach jest już dużo lepiej. Dodałem dość prymitywnego
w tym co robi ale sporawego patcha na poprawki do nazw symboli modułów i
wygląda na to, że działa to jak powinno. W tej chwili nie są jeszcze
dopracowane konfigi i dołączanie kawałków konfiguracji per moduł ale i tak
praktycznie po doinstalianiu apache-mod_dir i apache-mod_vhost_alias rusza
już bez zgrzytów z bazowej konfiguracji.

Trzeba jeszcze dodać przeładowywanie konfiguracji apache czy też restart
przy dodawaniu/usuwaniu pakietów z modułami i wymyśłeć jakiś w miarę
spójny sposób operowania na kawałkach konfiguracji jaka jest potrzebna dla
poszczególnych modułów.

Jeżeli patch do poprawek symboli okaże się poprawny to w takiej mniej
więcej postaci jak obecnie bendę chciał go podesłać ludziom od apache.

Co do dołączania konfiguracji to chyba też mam pomysł jak to rozwiazać w
miarę elegancko tak żeby przy (de)instalacji modułu nie tzrebabyło
manipulować zawartością httpd.conf czego wydaje mi się, że można uniknąć
:-)

Pomysł polegać miałby na tym, że np. w inicjacji modułu (powiedzmy)
mod_vhost_alias miałoby się znajdować małe wtrącenie doczytujace plik
/etc/httpd/virtual-host.conf (czy jakby ona się miał nazywać) i dołączanie
jego zawartości do konfiguracji apache. Pzy okazji mozanby chyba przyjać,
ze pliki tego typu nazywałby się mod_<modulename>.conf (czyli w tym
wyapdku plik konf nazywałby się /etc/httpd/mod_vhost_alias.conf).

Nie wiem jeszcze jak się nazywa ta funkcja do doczytywania konfiguracji z
pliku i czy jest ona w eksportowanych symbolach dla modułów ale zdziwiłbym
się szczerze mówiąc gdyby czegoś takiego nie było lub gdyby osiągnięcie
powyższego prostymi sirodkami nie było możliwe.

Tak czy inaczej wydaje mi się, że doczywanie kawałków potrzebnych
konfiguracji z wnętrza modułu rozwiazywałoby chyba wiele kwestii (w sumie
chyba wszystkie :) i w sumie byłaby to taka przeróbkę apache na styl "SySV
like" ;-)

Kolejna kwestia to kwestia dokumentacji do modułów. Wydaje mi się, że to
też można z lekka obejść zastępując obecną dokumentację w html .. manami
do modułów (skojarzyło mi się to troche z tym co jest w PAM i tym, że
tam też miałem pomysł żeby dokumentację do modułów popakować w osobne
many .. co i tak trzebaby zrobuć :-)
Wogóle to to, że many w apache są traktowane po macoszemu, a dokumentacja
w html jest też bałaganiarska to też możnaby uznać za lekki skandal.

Wszelkie uwagi dotyczące powyzszego czy jakieś podpowiedzi lub uwagi
krytyczne jak zwykle mile widziane.