Instalcja (Re: rc-scripts)

Paweł Gajda mis w k2.net.pl
Pon, 3 Kwi 2000, 21:35:37 CEST

poniedziałek 03/04/2000 19:31:39, Sebastian Zagrodzki:
> chsh.allow i chfn.allow), lilo (bez %post), SysVinit (requires mingetty,
> prereq mktemp), info (brak prereq: mktemp), setup, dev, FHS, basesystem
> (odpowiednio poustawiane prereq, tak żeby wymusić kolejność instalacji).

Co do tych Prereqów wymuszających kolejność, a dołożonych na podstawie
%postów, to myślę że lepiej się z tego wycofać, zanim wyjdzie z tego
kompletny mętlik. Skoro instalujemy base.tgz, to niech w nim ląduje
wszystko co potrzebne do wykonania %postów i nie mieszajmy do tego
zależności. Na przykład w %post pdksh używany jest (jeżeli istnieje
/etc/shells) grep, który sam wymaga /bin/sh. Obecnie tego pliku nie ma
podczas instalacji i to działa, ale to raczej przypadek, bo intencją
autora było (chyba) co innego.

Takich sytuacji jest zapewne więcej i boję się, że stosując sztywne wpisy
Prereq, każdą wersję PLD będzie trzeba pod tym kątem poprawiać i usuwać
konflikty, bo a nuż ktoś użyje w %post programów potrzebujących się
wzajemnie.

Uciążliwe jest tylko kompletowanie base.tgzeta, bo ciężko jest wykryć
automatem co jest używane w skryptach.  Można taką listę trzymać w
komentarzu speców i wtedy installstub.spec generowałby się
automatycznie.

> Do tego warto od ręki generować pliki tocfile* dla prowizorki i w
> przyszlosci instalatora.

Ano. Warto IMHO przymierzyć się do skompletowania pierwszej wersji PLD

Paweł