GRYZE !!!!!! [ bylo Re: rc-scripts 0.1.1 a 0.2.0]

Wto, 4 Kwi 2000, 18:12:15 CEST

On Tue, 4 Apr 2000, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> On Tue, 4 Apr 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
>
> [...]
>
> A zeby Was tam i nazad......
>
> Postawilem, wystartowalem maszyne ponownie, po dolozeniu dysku i ?????
>
> DUPA!
>
> po pierwsze wyp*** sie rc.sysinit na warunku z linii 112
>
> Wszystkie serwisy startuja/zatrzymuja sie jako:
> Starting...................................................[   ]

Sprawdź czy masz plik /etc/sysclonfig/locale/pl/LC_MESSAGES/rc-scripts.mo,
bo zapewne masz włączone LOCALE na polskie. W razie czego przestaw
%install_lang na pl i rpm -U --force rc-scripts*rpm.

> Kto i na jakiego grzyba na sile wpycha ldconfig w skrypty startowe ???

Janek kiedyś to wrzucił. Wiadomo co to powioduje jeżeli w trakcie startu
X serwera startowanego przez XDM jest przebudowanywane
ld.so.cache. Praktycznie trzeba się szybko zalogować z konsoli na roota i
"killall X" bo inaczej X konsola sie zblokuje. W kolejnej wersji
rc-scripts domyślna wartość bedzie /etc/sysconfig/system::$RUN_LDCONFIG=no
(poprawka jest już w repo). jakoś nie mogłem sie nadziać na sytuację kiedy
przebudowanie ld.so.cache byłoby potrzebne i wydaje sie, że jedymym
przypadkiem będzie montowanie /usr po NFS więc sama zmienna
/etc/sysconfig/system::$RUN_LDCONFIG i możliwość włączenia teog i tak
pozostanie.

> Z jakiegos powodu wieszaja sie konsole, po Alt-F2 mam martwe _wszystkie_
> konsole, ta od Xów tez.

No to jest właśnie wina RUN_LDCONFIG=yes. Przestaw na "no" i będzie OK.