Panowie, X-4.0 sa do d*****

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 13 Kwi 2000, 09:52:28 CEST

On Thu, Apr 13, 2000 at 09:18:53AM +0200, Wojciech Sas Cieciwa wrote:

> Czyli jednym pociagnieciem reki przekraeslaja tych wszystkich,
> ktorzy nie maja najnowszego sprzetu ????

Nie można w ciągu roku zrobić driverów do kilkudziesięciu kart.
A co, mieli by opóźniać wydanie XFree86 4.0 tylko dlatego, że nie
zrobili driverów do kart, które i tak wiele nie zyskają z XF 4.0.
Nie mówie, że takie drivery nie są potrzebne. Po prostu dobrze, że
XFree86 4.0 już wyszło. Posiadaczom nowoczesnego sprzętu jest to
naprawdę potrzebne. Właściciele prostrzych kart i tak wiele nie zyskają
na użyciu XF 4.0, więc spokojnie mogą pozostać przy starych Xach.

Nie wyobrażam sobię, żebym miał czekać na Xy z DRI jescze dwa lata, bo
nie zdążono przenieść wszystkich driverów.

Problem się zaczyna dopiero, przy pakowaniu tego do dystrybucji. Jak tu
pogodzić interesy posiadaczy tych lepszych i gorszych kart.

IMHO najlepszym rozwiązaniem byłoby mieć oba XFree. Ze starego w sumie
wystarczą X-servery (biblioteki są (bo muszą) przecież zgodne).
Jeśli nawet nie w głównej części dystrybucji, to XF 3.3.6 może przecież
trafić do supported.

Sam mam kartę nie do końca obsługiwaną przez XF 4.0 (Riva TNT --- na XF
3.3.6 mam OpenGL, w XF 4.0 nie miałbym) i mimo, że sądze że czas
najwyższy umieścić XF 4.0 w PLD, to chętnie bym widział tam też rpmy z
XF 3.3.6

Pozdrowienia,
         Jacek