Instalacja - stan obecny

Artur Żarnowski artz w zeus.polsl.gliwice.pl
Pią, 21 Kwi 2000, 19:02:09 CEST

On Fri, 21 Apr 2000, Stanisław Miszczak wrote:

> On Fri, 21 Apr 2000, Artur Żarnowski wrote:
>
> [...]
> A czy na pewno użyłeś w tym celu komendy 'chroot /katalog passwd root' ? :-)
> Jeśli nadal masz problemy, sprawdź ustawienia PAM-u. W szczególności,
> zobacz, co wypisuje syslog, w momencie gdy hasło root'a zostaje odrzucone.
> Kiedy ostatnim razem instalowałem PLD, też nie mogłem się zalogować -
> okazało się, że zabrakło pliku /etc/security/blacklist.login. Musiałem
> go touch'nąć...

Pobawiłem się trochę PAM-em i udało się!

A oto dlaczego nie działało:
1. Root ma domyślnie ustawionego shella na /bin/sh (w przeciwieństwie do
   userów, którzy mają basha).
2. Login, su itp. używają m.in. modułu pam_shells.
3. W /etc/shells nie ma /bin/sh.
4. Jak się okazuje /bin/sh jest symlinkiem do /bin/ksh -- jego również nie
   miałem w /etc/shells.

Pozdrawiam,

--
Artur Żarnowski