kernel

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 25 Kwi 2000, 20:12:55 CEST

On Tue, Apr 25, 2000 at 04:59:29PM +0200, Blizbor wrote:
> Po co ?
> To sa juz uzytkowe cuda do raczej zaawansowanych zastosowan.
> IMHO poza sterownikami SCSI i sieciowek oraz minimalna iloscia
> uslug sieciowych reszta powinna zostac do skompilowania dla
> admina.
Bez sensu jest raczej wymaganie całego *-devel potrzebnego do kompilacji
kernela na każdym komputerze gdzie ma być zainstalowany Linux.
To jest niepotrzebne np. na routerze. A czasem wręcz niemożliwe.
I nie zawsze będzie pod ręką inny Linux z odpowiednim oprogramowaniem.
I piszę to właśnie jako admin, mający pod opieką kilka komputerów z PLD
--- serwery, routery i stacje robocze.

> Inaczej robi sie Microsoft, Redhatyzm i mnoza sie uzytkownicy
> z Chipa wzieci.
RedHatyzm byłby gdybyśmy ładowali do jądra wszelkie łatki co są w
rawhide, nawet gdyby nikt z nas nie miał tego nigdy użyć, lub tylko
 "dla bajeru". To co dodałem jest IMHO często potrzebne.

> Niepotrzebnie uczy sie usera ze wszystko jest gotowe i cacy.
Nie piszę, żeby od razu zrobić skrypty, które ustawią CBQ na eth0
i żeby wpisać vga=0x303 do lilo (aby włączyć VESA-FB). To należy do
użytkownika/admina.

Pozdrowienia,
        Jacek