Problem z %post w SysVinit

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Śro, 26 Kwi 2000, 23:01:03 CEST

On Wed, 26 Apr 2000, Paweł Gajda wrote:
> Pozostałe na pewno są potrzebne (zob. man last).
o, chyba nie. Dopatrzyłem się, że te pliki i tak są tworzone (są
wymienione w %files... różnica jest jedynie przy upgradzie, gdzie one
będą nadpisane. Do załatwienia przez if [ "$1" = "2" ]; then ...
przed zaczęciem posta: wykona to tylko wtedy jeśli pakiet jest
upgradowany.

> Uzależnienie Sysvinita od fileutils i sh-utils (czy, jak to zrobiłeś od make)
> spowoduje zapętlenie ich z info.
niekoniecznie. Tzn. wbrew pozorom info jako takie nie potrzebuje
textutilsów jeśli też wstawi mu się do %post warunek sprawdzający czy
pakiet jest upgradowany czy instalowany. Przy pierwszej instalacji nie
jest potrzebne wywołanie fix-info-dir, bo ten katalog jest pusty a my
sami wrzucamy do niego pliki z poprawnym dla nich indexem. Innych
plików nie ma bo żaden pakiet jeszcze nie miał spełnionego prereq:
fix-info-dir, co jest w każdym pakiecie który daje coś do info. cbdu.
:P

ogólnie, w wielu miejscach przydałoby się dołożenie takich warunków
sprawdzających instalowanie nowego albo upgrade pakietu: vide np.
kernel (mv /boot/vmlinuz /boot/vmlinuz.old: przy pierwszej instalacji
to niepotrzebne)

> Pozostaje poczekać na awkowe fix-info-dir.
kura już mi podesłał to co zrobił do tej pory i ja zobaczę dalej.

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...