rc-scripts mini todo (było: Re: Instalator CD.)

Pią, 4 Sie 2000, 13:21:39 CEST

On Fri, 4 Aug 2000, Artur Frysiak wrote:

> arp -f nigdy nie korzystał a NSS do szukania ethers.
> Właściwie to się zastanawiam czy szukanie ethers przez NSS jest już
> zaimplementowane w glibc.

Właśnie zajrzałem do źródeł glibc (2.1.3). Jest
nis/nss_nis{,plus}/nis-ethers.c i wygląda to na skończone. files, db też
wygląda, że ma to. Jedyny backend do bazy który tego nie ma to dns ale to
jest oczywiste. Wygląda, że wszystko jest na miescu tyle że odpowiednie
programy powinny czytać te rzeczy poprzez jakiś interfejs w libc (coś ala
getpwnam() dla mapy passwd). Może źle szukam ale jakos się na to nie mogę
nadziać. W razie czego całą mapę możnaby chyba przeczytać przez
__nss_configure_lookup() (nss.h).
Z poziomu NIS/NIS+ zapewne możnaby przelać z mapy ethers do /etc/ethers za
pomoco {nis,yp}cat w kawałku skryptu inicjującego NIS ale czy to powinno
być tak robione ?
Spróbuję pogrzebać troche w solku to może cos znajdę na ten temat.

> Problem jest taki że ip neigh add wymaga podania trzech parametrów:
> ip n a "adres_ip" lladdr "adres_ether" dev "ifc"
> O ile informacje o adresi ip o adresie ethernetowym są zapisane w
> /etc/etrers to już interface nie (co w przypadku map NSS jest zrozumiałe).
> Teraz trzeba by opracować metodę wyznaczenia czy dany wpis należy do danego
> ifc.

Jeżeli dany arp/rarp jest w masce sieci interfejsu to napewno powinien być
przypisany do tego właśnie interfejsu (inne przypisanie raczej nie ma
sensu). W pozostałych przypadkach polecenia arp/rarp _wymagają_ podanaio
interfejsu. IMHO ip też powinno podobnie działać i jeżeli tak nie jest to
możnaby to uznać za swego rodzaju błąd w działniu.