Prowizorka - brawo :)

Michal Margula alchemyx w uznam.top.pl
Nie, 13 Sie 2000, 15:07:09 CEST

Hejkum!

Właśnie wczoraj miałem okazje korzystać z prowizorki, a dokładniej z
ostatniego iso. Instalacja zajęła mi około 20 minut. W porównaniu do około 2
godzin ręcznej instalacji to naprawde bomba. W ogóle strasznie podoba mi się
prowizorka, gdyż niesamowicie ułatwia wszystko. Nie obyło się bez
delikatnych zgrzytów, dlatego wystawiłbym aktualnej wersji czwórkę z plusem.
Dlaczego? Jeśli pozwolicie to opiszę. Wiem, że to nie tu, ale tyczy się to
kilku spraw, które niekoniecznie należą tylko do instalatora. A więc :)

Podstawowa sprawa, to to, że nie działa w ogóle autoboot.bat. Po
uruchomieniu pyta o obraz kernela. Kiedy go podam, startuje, ale dostaje
kernel panic z braku root fs. Możnaby to zrobić, bo nie zawsze jest wolna
dyskietka pod ręką. No chyba, że wiecie jak mój awardowy BIOS przekonać do
bootowania cedeków (nie ma tego w opcjach :>).

Dalsza kwestia jest raczej ogólna. Często występuje adres
pld-list w pld.org.pl - także w pakietach. A przecież AFAIR jest wyłączone
przysyłanie listów od ludzi nie zapisanych na listę. A może się mylę? :>

Dalej to brak vima, ale było to już poruszane :).

Potem - kiedy program pyta o to, gdzie są rpmy, powinna być opcja domyślna
(/src/PLD/RPMS), aby tylko klepnąć w enter i już.

Następnie troche mnie zaskoczyło przy instalacji minimal, że wrzuca mi
pakiety nc, patch czy telnet. Jakoś mi to nie podchodzi pod wersję minimal.
Po za tym brakuje mi jeszcze kilku list pakietów, np. console-workstation,
X-workstation, net server.

I ostatnia kwestia z tych, które sprawiały problemy to: niedziałający chsh
(pyta o hasło, a później bez względu na jego poprawność wypluwa
Authentication failed), xscreensaver mało aktualny, bo używa pam_pwdb.
Nie chcą zbytnio działać XDM i xf86cfg. Ten pierwszy wypluwa okienko
logowania na standardowym tle (taka siateczka :>) i nie pozwala na wpisanie
czegokolwiek z klawiatury. U mnie w domu to wygląda całkiem inaczej. Działa
poprawnie i w dodatku ładnie wygląda pokazując ikonkę XFree86 project.
Xf86conf natomiast zatrzymuje się po wyświetleniu okna i kilku ikon
(klawiatury, myszy itd). Menu ani nic innego  już nie pokazuje :\.

To tyle z mojej oceny prowizorki. Naprawdę kawał dobrej roboty :).

Natomiast tutaj już kwestia raczej od rozmyślań :>. Po pierwsze przydałby
się jakiś lepszy shell - np. bash. Przecież na płytce może być, dużo nie
zajmie :>. A przy instalacji byłby naprawdę lepszy. Po za tym stąd już
niedaleka droga do użycia dialoga chyba. Porobić jakieś prymitywne okienka,
gdzie pyta o partycję gdzie instalować itd i już mamy całkiem niezły
installer, nie? :)

To na razie tyle mojego trucia ;)

Pozdrawiam

PS. Czy jak nowe ISO wychodzą to ktoś się chwali tym tutaj czy muszę sam
sprawdzać FTP? :>

--
Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440, +)
http://uznam.top.pl/~alchemyx/, PL section of Linux Counter maintainer