Prowizorka - brawo :)

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Pon, 14 Sie 2000, 07:29:23 CEST

On Sun, 13 Aug 2000, Michal Margula wrote:
> Podstawowa sprawa, to to, że nie działa w ogóle autoboot.bat. Po
> uruchomieniu pyta o obraz kernela. Kiedy go podam, startuje, ale dostaje
> kernel panic z braku root fs. Możnaby to zrobić, bo nie zawsze jest wolna
> dyskietka pod ręką. No chyba, że wiecie jak mój awardowy BIOS przekonać do
> bootowania cedeków (nie ma tego w opcjach :>).
o, dzieki, zobacze co jest nie tak i poprawie...

> Dalsza kwestia jest raczej ogólna. Często występuje adres
> pld-list w pld.org.pl - także w pakietach. A przecież AFAIR jest wyłączone
> przysyłanie listów od ludzi nie zapisanych na listę. A może się mylę? :>
nie

> Potem - kiedy program pyta o to, gdzie są rpmy, powinna być opcja domyślna
> (/src/PLD/RPMS), aby tylko klepnąć w enter i już.
ale tylko dla instalacji lokalnej (z katalogu). Dla zdalnej (FTP)
dodam /PLD-1.0/`uname -m`/PLD/RPMS

> Następnie troche mnie zaskoczyło przy instalacji minimal, że wrzuca mi
> pakiety nc, patch czy telnet. Jakoś mi to nie podchodzi pod wersję minimal.
chodzi o to, żeby nawet z wersją minimal można było dokończyć
instalację po ftpie. A patch to zdaje się rzeczywiście pomyłka...

> Po za tym brakuje mi jeszcze kilku list pakietów, np. console-workstation,
> X-workstation, net server.
dopisz :) mi się nie chciało :P

> [...]
> (pyta o hasło, a później bez względu na jego poprawność wypluwa
> Authentication failed), xscreensaver mało aktualny, bo używa pam_pwdb.
> Nie chcą zbytnio działać XDM i xf86cfg. Ten pierwszy wypluwa okienko
> logowania na standardowym tle (taka siateczka :>) i nie pozwala na wpisanie
> czegokolwiek z klawiatury. U mnie w domu to wygląda całkiem inaczej. Działa
> poprawnie i w dodatku ładnie wygląda pokazując ikonkę XFree86 project.
> Xf86conf natomiast zatrzymuje się po wyświetleniu okna i kilku ikon
> (klawiatury, myszy itd). Menu ani nic innego  już nie pokazuje :\.
chsh - trzeba zmienić shadowa (komuś się chce? :>)
co do reszty to nie wiem...

> Natomiast tutaj już kwestia raczej od rozmyślań :>. Po pierwsze przydałby
> się jakiś lepszy shell - np. bash. Przecież na płytce może być, dużo nie
> zajmie :>. A przy instalacji byłby naprawdę lepszy. Po za tym stąd już
> niedaleka droga do użycia dialoga chyba. Porobić jakieś prymitywne okienka,
> gdzie pyta o partycję gdzie instalować itd i już mamy całkiem niezły
> installer, nie? :)
tu jest troszeczkę gorzej - chciałem ujednolicić to co jest na
dyskietkach i na płytce. Nie każdy instaluje z dyskietek. Dołożenie
dialoga i jakichś większych skryptów to jeszcze lepsza jazda: ncurses,
newt, awk, readline, cholera wie co jeszcze... nie, to już lepiej
poczekać aż Paweł G. skończy to co sam pisze - bo to się zmieści, a powinno
zastąpić całą prowizorkę.

> PS. Czy jak nowe ISO wychodzą to ktoś się chwali tym tutaj czy muszę sam
> sprawdzać FTP? :>
nie chwali się.

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...