Keyserver

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 29 Sie 2000, 19:41:45 CEST

On Thu, Jul 27, 2000 at 04:22:14PM +0200, Serek/GNU wrote:

> Podoba sie, podoba :-) Ponieważ dość starannie przeglądam logi
> serwera cvs, mysle, ze sie uda uniknąć sytuacji, w ktorej ktos
> nieuprawniony zamieni klucze w repozytorium.
I właśnie o to mi chodziło.

> wlasnie, mozesz wlozyc te strone do cvs-u i synchronizowac ja raz dziennie
> z anoncvs-a?

Oczywiście że mogę. Gdzie dokładnie ją wrzucić?

> i w jaki sposob klucze z cvs trafiaja do serwera? mozesz
> opisac w skrocie ten mechanizm?
Na razie (o ile pamiętam, dopiero co wróciłem z wakacji) po prostu robi
"cvs update" z anoncvs (może lepiej, żeby był specjalny login w
"normalnym" CVS) i standardowymi narzędziami pks dodaje je do bazy. Te
narzędzia same stwierdzają co nowego (np. jakie są nowe podpisy na
kluczach). Wszystko z crona.
Mogę to jeszcze ulepszyć. To było robione na szybko, tuż przed moim
wyjazdem.

> dzieki za serwerek, dziala zatem juz pgp.pld.org.pl - prosze wszystkich
> zainteresowanych o wpisanie go do ~/.gnupg/options

Mogą tam być dwa serwery? Bo na naszym będą tylko klucze PLD, a
niektórzy woleliby mieć dostęp do wszelkich kluczy.

Myślałem także o automatycznym podsyłaniu naszych kluczy na serwery
publiczne, ale stwierdziłem, że to nienajlepszy pomysł - jak ktoś chce
tam swój klucz, to go sam tam umieści (serwery te mogłyby być np. uzyte
przez spamerów do pozyskania adresów email).

                Pozdrowienia,
                        Jacek