uwagi odnośnie adduser

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 7 Gru 2000, 10:44:23 CET

On Thu, Dec 07, 2000 at 10:38:10AM +0100, Wojciech Sas Cieciwa wrote:
> Witam,
>
> Patrzyłem adduser'a, i mam kilka(naście) uwag.
> - czy katalogi pl,C,en muszą być takie ?
>   czy nie dałoby się zrobic ich np. jako ukryte ?
>   tzn. ".pl", ".C"
Nalezy z nich calkiem zrezygnowac.
Bedzie jeden /etc/skel dla wszystkich locale.

?

> - dlaczego .tcshrc to uruchomienie bash'a i .bashrc ??
>   wydaje mi się, że jeśli już pozwalamy wybrać shell, to dodawajmy
>   też pliki dla niego niezbędne.
racja

>    Co będzie jak, np. zainstaluję tcsh a nie bedę miał bash'a ??
> - dlaczego .Xclients i .xinitrc są takie same ??
.xinitrc powinien ladowac .Xclientes (jesli /etc/X111/xinit/xinitrc tego
nie robi)

> - czy nie powinny się w tym znaleźć także pliki .login, .logout ?
Jak ktos potrzebuje to sobie sam zrobi.

> - dlaczego nie ma .xsession ?
Czemu powinno byc?

> Co się tyczy samego adduser'a:
> - czy nie lepiejbyłoby, gdyby adduser sam _proponował_ grupę?
>   i listował możliwe?
Pewnie lepiej. Ale jesli ktos bedzie mial 1000 grup?

> - czy dałoby się jakoś zrobić [jest sens] logowanie dodawanych userów?
useradd (ktory jest wykonywany przez adduser) to robi.

> - czy da się jakoś prosto zmusić adduser'a do zakładania od razu haseł ?
Na pewno sie da.

> czy adduser powinie/nie powinien wymagac shadow ???
> Bo jak na razie to ten _WYMAGA_.
Powinien. adduser powinien uzywac useradd, zeby nie pisac drugi raz tego
samego kodu.

Pozdrowienia,
	Jacek