cracklib i wordlist

Pon, 11 Gru 2000, 19:11:10 CET

On Mon, 11 Dec 2000, Michal Moskal wrote:

> Tak BTW: a skąd pomysł że hash + słownik < słownik?
> o ile sie orientuje to slownika się raczej nie kompresuje przed
> hashowaniem ....

W metodzie hashowania dobranej pod konkretne zastosowanie daje się
osiagnąć stopień upakowania pozwalający uzyskać zapisanie informacji o
słowie na pojedynczych bitach i to niezaleznie od długości słów. W takim
wypadku słownik będzie duużo mniejszy od formy plain. Nie da się zwykle
wylistować zawartości takiego słownika ale da się go odpytać czy słowo w
słowniku jest czy go nie ma. Tego typu słowniki i algorytmy zwykle są
stosowane w różnych programach służących do sprawdzania pisowni. Taki
słownik i taką metodę hashowania możnaby zastosowanć w cracklib.

Do np. łamaczy haseł będziesz już potrzebował czegoś innego czyli
generoatora strumienia sprawdzanych haseł (a najlepiej strumienai już
zakodowanych haseł). Ponieważ hasła ze słownika są bardziej prawdopodobne
do spotkania w używanych hasłach będziesz potrzebował hashed słownika i
algorytmu który będzie w stanie szybko generować listę zawartych w nim
słów (o ile zależy Ci na miejscu zajmowanym przez słownik bo o ile nie to
możesz go przechowywać w plain ascii).