qmail - relayclient

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pią, 8 Gru 2000, 10:56:23 CET

From: "Rafal Dziedzic" <pld w serwery.pl>
RELAYCLIENT,

> ;) doszedlem do tych samych wnioskow tylko dziwne wydawalo mi sie ze na
> 20 latek ktore mu zaaplikowaliscie zadna nie umozliwiala uzyskanie
> przeciez chyba podstawowego efektu... co mnie obchodzi z jakich ip lacza
> sie moi klienci, moga to robic z dowolnego miejsca na swiecie.
Czy sparwdzanie pola From: jest jedynym sposobem w qmail'u
na selektywny relay (nie po IP)??
> Wazne jest tylko by albo pole To albo From zawieralo moj adres.
Ja uzywam wersji qmail'a z PLD (z latka na 'dirtychars') i ustawiam
'RELAYCLIENTEXTERNAL' i to dziala, tzn. sprawdza pole From:
i porownuje z domenami wpisanymi w rcpthosts, nie wpisane odrzuca.

pzdr
Stacho Pal