Właściciele plików i katalogów (no i resin)

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 9 Gru 2000, 20:59:36 CET

On Sat, Dec 09, 2000 at 08:27:57PM +0100, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:

> hmm, sam juz nie pamietam jak resin startuje, czy gid-a ma na
> http,
Jeśli nie, to trzeba zrobić żeby miał.
> ale w katalogu WEB-INF musi miec mozliwosc zapisu, bo
> tam sobie kompiluje potrzebne mu klasy i servlety.
>
> dobrze byloby w ogole, gdyby go mial kto szanse przetestowac, bo
> widzialem, ze sie modul do apache'a nie kompiluje, a ja ostatnio
> w innych sferach dryfuje.
Ja nawet nie wiem co to, więc pewnie mi nie potrzebne :-)

> i przy okazji resina -- prawa do katalogu /etc/httpd
> (750,root,root) uniemozliwiaja mu czytanie pliku konfiguracyjne-
> go, ktory tymczasowo wrzucilem go gdzies do /usr/share/resin
> (niby standardowo dla niego), ale milo by bylo, gdyby jednak mogl
> (a pewnie i nie tylko on) szukac swojego pliku w `normalnej'
> lokalizacji.
Ale skrypty cgi (chodzące jako http, w końcu po to jest ten user) nie
powinny móć czytać konfigów apacha. Ale o+x dla /etc/httpd nie powinno
zaszkodzić, jeżeli wszystkie pliki wśrodku będą miały odpowiednie
uprawnienia. Ten plik resina miałby (640,root,http).

Pozdrowienia,
        Jacek