co z zamrazaniem dystrybucji

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Nie, 10 Gru 2000, 15:51:38 CET

On Sun, 10 Dec 2000 15:00:29 +0100 (CET), you wrote:
>Moment destabilizacja trwałą kilka dni. Było o tym głośno ale było
>wiecej z tym strachu i atawistycznych strahów niż faktycznego
>zagrożenia. Jeżeli masz coś super ważnego to nie istaluj zasobów z
>godzinnym opóźnieniem od momentu kiedy pojawią się na ftp tylko odczekaj.
>Poprostu działaj racjonalnie.

Tak właśnie robię, instaluję najpierw na mało ważnej maszynie a dopiero
potem na tej ważnej, dopiero po tym jak stwierdzam że wszystko jest ok,
ale podział na stabilne, i niestabilne ułatwiłby mi (sądzę że nie tylko
mi) zadanie.

>Jeżeli potrzebujesz stabilności to stabilizuj. Samo z siebie się to nie
>zrobi. Zmiana numerka też sama magcznie nie podziała. Zdajesz sie
>zapominać, że całość prac nie prowadzą krasnoludki tylko my sami. To, że
>niektórzy robią więcej nie zmienia też faktu, że można w tej sytuacji
>jeszcze popędzać. Widzisz coś do zrobienia -> zrób to a nie mów, że jest
>do zrobienia (co najwyżej konsultuj to z innymi np. tutaj o ile mnie masz
>pewności).

Mój stan wiedzy na razie nie pozwala mi na aż takie grzebanie, jak na
razie grzebie głównie w specach i patchach jak coś mi nie pasuje ale
często robię to w ciemno bo nie znam prawie wcale C.

>Teraz pytanie: co Twoim zdaniem jest do ustabilozowania ?

Nie wiem, ostatnimi czasy miałem problem tylko z ipv6 przy kernelu 2.2.16
i glibc 2.2, po spatchowaniu (a w międzyczasie także przejściu na 2.2.17)
patchem Arka wszystko gra.

>Wiem, że wprowadzenie konkretnej wersji ma znaczenie niejako marketingowe
>ale zdaje się, że na tym akurat Ci nie zależy, a przynajmniej nie widze w
>tym co napisałeś ciągotek w tym kierunku.

Nie, chodzi mi raczej o zamrażanie po to by być pewnym że np. dany kernel
z PLD współpracuje poprawnie z danymi glibcami. W aktualnym stadium jest
to niemożliwe do określenia bez przetestowania, a dobrze by było wiedzieć
że np. PLD 1.02 jest wpełni przygotowany na przejście na kernel 2.4 i
wszystkie pakiety w tej zamrożonej wersji będą przy tym kernelu działać
zgodnie z oczekiwaniami. Nie chodzi mi nawet o numerowanie tylko podział:
to chodzi i jest oki a teraz zaczynamy się bawić z nowym kernelem i
staramy się dopasować wszystko do niego a gdy mamy pewność że jest ok to
stwierdzamy że teraz już nie bawimy się z 2.2 i wszystko już robimy pod
2.4, ale gdzieś tam leżą wszystkie stare już nie supportowane pakiety,
które pracują stabilnie z 2.2.

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w tpsasux.com  http://hack.zone.to/