Błąd w mc

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Pią, 15 Gru 2000, 09:29:40 CET

Zauważyłem dziwne zachowanie się Midnight Commandera, które pojawia się, kiedy
TERM jest ustawione na terminal który nie ma definicji w terminfo, a którego
nazwa zaczyna się od ciągu znaków występującego w jakiejś definicji
terminala (np. xterm-jajo).

$ TERM=linux-m
$ mc
<odpala się, czarno-białe jak trza>
$ TERM=koziołek
$ mc
Unknown terminal: koziołek <poprawne zachowanie>
$ TERM=linux-mono
$ mc
Błąd w obliczeniach zmiennoprzecinkowych
$ mc <jescze raz>
Naruszenie ochrony pamięci
$ mc
Naruszenie ochrony pamięci
<i tak już za każdym razem, sprawdziłem dla 100 uruchomień>
$ TERM=linux
$ mc
<odpala się>
$ TERM=linux-koziołek
$ mc
Błąd w obliczeniach zmiennoprzecinkowych
$ mc
Naruszenie ochrony pamięci
<itd.>

Ale w innej serii "eksperymentów" mniej więcej po równo zgłaszał "Błąd obliczeń"
jak i "Naruszenie".

No więc dlaczego się wywala akurat dla takiej zawartości zmiennej
TERM? I skąd ten (dość absurdalny) komunikat o "Błędzie obliczeń zmiennoprzecinkowych"?
Bład występuje i z zainstalowanym pakietem terminfo, i bez tego pakietu.
To samo w potato, więc to chyba błąd w źródłach?
wersje pakietów:
mc-4.5.51-19
glibc-2.2-8
ncurses-5.2-1
glib-1.2.8-5
gpm-1.19.3-2
popt-1.6-1
pdksh-5.2.14-10
perl-5.005_03-18

Druga sprawa:
Midnight Commander-owi można podsunąć dowolną definicję terminala:
$ TERM='../../../home/users/roman/<plik_z_definicją_terminala>
$ mc
<mc czyta nasz plik>

Pozdrawiam,

Romek

--
Roman Werpachowski
\left(- \frac{\hbar^{2}}{2m}\Delta + V\left(x\right)\right)\Psi =

linux registered user 183124
sysadm @ student.ifpan.edu.pl