Kilka pytan natury zasadniczej

Michal 'Orr' Daszkowski midas w ufik.idn.org.pl
Wto, 8 Lut 2000, 23:50:05 CET

Zabrałem się w końcu na poważnie za PLD i niestety co chwilę
napotykam na dość niespodziewane problemy. :-(

Być może wynikają one z mojej niewiedzy/niedoświadczenia, ale pewne
rzeczy wydają mi się niepokojące. Albo nie wiem czegoś bardzo
zasadniczego. :-)

1. Według jakiej zasady są wrzucane pakiety na ftp.pld.org.pl? Bo
chyba brakuje tam kilku rzeczy... W szczególności chyba pakietu
dev [albo jakiegoś jego odpowiednika], sysloga i *jakiegokolwiek*
MTA. A jeżeli to nie ftp.pld.org.pl jest źródłem pakietów, z których
można zbudować poprawnie działający serwer, to gdzie mam tego
szukać?

2. Co to jest 'gettextsize'? Kilka speców toto zawiera i próba
zbudowania z takiego speca pakietu nieodmiennie kończy się brutalną
odmową ze strony rpma. rpm -qilp *.rpm | grep gettextsize zrobione
na katalogu z binarkami z ftp.pld.org.pl niestety zwraca zbiór pusty.
Gdzie tego szukać?

3. Próba zainstalowania knfsd nie powiodła się ze względu na brak
/dev/nfsd_netlink. Być może siedzi toto we właściwej dla PLD
strukturze /dev, ale niestety tej nie posiadam. Próbowałem sobie
poradzić za pomocą MAKEDEV, które akurat już w zestawie pakietów
jest, ale niestety -- nie ma tam nawet śladu takiego urządzenia.

4. Znalazłem ewidentnego babola w skrypcie do inetd. Niestety nie
pamiętam dokładnie w którym katalogu, ale w rc_inetd.script [???]
w nazwie funkcji jest niedozwolony znak '-' zamiast '_', dzięki
czemu wywala się w ogóle skrypt startowy. Jakim cudem to przeszło,
skoro to jest błąd, który wychodzi od razu???

5. Co muszę zrobić, żeby zwykły użytkownik mógł uruchomić X-y i/lub
zalogować się przez xdm? Popatrzyłem sobie trochę na starsze listy
na tej liście, znalazłem sugestie co do zakomentowania tego i owego
w niektórych plikach do PAM'a [choć to metoda ,,na rympał''], ale
żadna kombinacja zmian i komentowania mi nie zadziałała! :-(

X-y może odpalić jedynie root, a przez xdm to już nie zaloguje się
nikt! :-( Czy może ktoś mi napisać, co *dokładnie* trzeba zrobić,
żeby móc korzystać z powyższych?

6. Sprawa kompilacji, a właściwie budowania pakietów. Nie znam się
za dobrze na budowaniu rpm-ów, właściwie to wiem na ten temat bardzo
niewiele, ale jestem w stanie zidentyfikować poszczególne etapy
budowania pakietów. I stwierdziłem, że praktycznie wszystkie
problemy jakie spotykałem przy rekompilowaniu *.src.rpm wzietych
z ftp.pld.org.pl dotyczą sekcji %install.

Kompilator działa poprawnie, wszystko kompiluje się jak trzeba,
natomiast potem budowanie pakietu wali się, bo zwykle brakuje
jakichś plików. I to takich, które jakby powinny z definicji *być*.
Np. manuali, albo przykładowego pliku XF86Config w przypadku
XFree86.

Jak to się dzieje? Skoro te pakiety zostały zbudowane, to jakimś
cudem to przeszło na maszynkach budujących. To czemu u mnie to się
na takich głupstwach wywala? Może popełniam jakiś fundamentalny
błąd, bo nie chce mi się wierzyć, że z *tyloma* pakietami mógłbym
mieć problemy [a praktycznie co drugi z tych, które próbowałem
rekompilować, wywalał mi się z opisanych wyżej powodów].

No... to tyle krytyki. :-) Generalnie mnóstwo rzeczy mi się w PLD
podoba i bardzo się zapaliłem do tej dystrybucji i chciałbym móc
jej *wreszcie* poużywać. :-) Tylko na razie nie mogę nawet przejść
przez etap wstępny... :->

Będę wdzięczny za odpowiedź! :-)

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <orr w irc.pl> PGP: DB36A1F1 |