Kilka pytan natury zasadniczej

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Czw, 10 Lut 2000, 02:09:42 CET

[wtorek, 08 luty 2000], Michal 'Orr' Daszkowski napisał(a):

> [...]
> napotykam na dość niespodziewane problemy. :-(
>
> Być może wynikają one z mojej niewiedzy/niedoświadczenia, ale pewne
> rzeczy wydają mi się niepokojące. Albo nie wiem czegoś bardzo
> zasadniczego. :-)
>
> 1. Według jakiej zasady są wrzucane pakiety na ftp.pld.org.pl? Bo
> chyba brakuje tam kilku rzeczy... W szczególności chyba pakietu
> dev [albo jakiegoś jego odpowiednika], sysloga i *jakiegokolwiek*
> MTA. A jeżeli to nie ftp.pld.org.pl jest źródłem pakietów, z których
> można zbudować poprawnie działający serwer, to gdzie mam tego

Pakiet musi zostać zatwierdzony przez jedną z osób posiadających prawo
przebudowaywania pakietów na builderach. Jest to niewielkie grono osób
które bierze na siebie odpowiedzialność za pakiety jakie pojawią się na ftp.

> 2. Co to jest 'gettextsize'? Kilka speców toto zawiera i próba
> zbudowania z takiego speca pakietu nieodmiennie kończy się brutalną
> odmową ze strony rpma. rpm -qilp *.rpm | grep gettextsize zrobione
> na katalogu z binarkami z ftp.pld.org.pl niestety zwraca zbiór pusty.
> Gdzie tego szukać?

Chodzi o gettextize. Program ten znajduje się w gettext-devel.
Jeśli jakiś pakiet potrzebuje tego to powinien mieć w preambule:
BuildRequires: gettext-devel
Jeśli nie ma jest to błąd i jeśli możesz zanotuj to na bugs.pld.org.pl

> 3. Próba zainstalowania knfsd nie powiodła się ze względu na brak
> /dev/nfsd_netlink. Być może siedzi toto we właściwej dla PLD
> strukturze /dev, ale niestety tej nie posiadam. Próbowałem sobie
> poradzić za pomocą MAKEDEV, które akurat już w zestawie pakietów
> jest, ale niestety -- nie ma tam nawet śladu takiego urządzenia.

MAKEDEV jest niestaty trochę przestarzałe.
Pakiet dev do budowy potrzebuje uprawnień roota więc nie może być budowany przez
automaty. Jest to jeden z powodów z których nie ma go na ftp.

> 4. Znalazłem ewidentnego babola w skrypcie do inetd. Niestety nie
> pamiętam dokładnie w którym katalogu, ale w rc_inetd.script [???]
> w nazwie funkcji jest niedozwolony znak '-' zamiast '_', dzięki
> czemu wywala się w ogóle skrypt startowy. Jakim cudem to przeszło,
> skoro to jest błąd, który wychodzi od razu???

Pewnie stary rc-inetd albo inetd.
Ja używam rlinetd.
rlinetd-0.5.1-6
rc-inetd-0.8.2-1

> 5. Co muszę zrobić, żeby zwykły użytkownik mógł uruchomić X-y i/lub
> zalogować się przez xdm? Popatrzyłem sobie trochę na starsze listy
> na tej liście, znalazłem sugestie co do zakomentowania tego i owego
> w niektórych plikach do PAM'a [choć to metoda ,,na rympał''], ale
> żadna kombinacja zmian i komentowania mi nie zadziałała! :-(

IMHO pam_console nie działa i już. Jedyna rada to wykomentowanie linijek
odwołujących się do tego w /etc/pam.d/*

> X-y może odpalić jedynie root, a przez xdm to już nie zaloguje się
> nikt! :-( Czy może ktoś mi napisać, co *dokładnie* trzeba zrobić,
> żeby móc korzystać z powyższych?

Z xdm odpalanym w runlevel 5 to jest coś nie tak. Nie udało mi się ustalić co.

> [...]
> jakichś plików. I to takich, które jakby powinny z definicji *być*.
> Np. manuali, albo przykładowego pliku XF86Config w przypadku
> XFree86.
>
> Jak to się dzieje? Skoro te pakiety zostały zbudowane, to jakimś
> cudem to przeszło na maszynkach budujących. To czemu u mnie to się
> na takich głupstwach wywala? Może popełniam jakiś fundamentalny
> błąd, bo nie chce mi się wierzyć, że z *tyloma* pakietami mógłbym
> mieć problemy [a praktycznie co drugi z tych, które próbowałem
> rekompilować, wywalał mi się z opisanych wyżej powodów].

Przypuszczam że masz coś namieszane z makrami rpma. Jakiego masz rpma ?
Czy jest on z PLD ? Co masz w ~/.rpmmacros ? co masz w /etc/rpm/macros ?

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key