utmp/wtmp CZY utmpx/wtmpx

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pon, 28 Lut 2000, 10:47:39 CET

[niedziela, 27 luty 2000], Jarek Druzd napisał(a):

> Hej.
>
> Przez weekend przekompilowałem sobie cały system i pojawił się problem,
> otóż w includach glibc jako pliki do logowania sesji użwane są
> /var/run/utmp i /var/log/wtmp, a znowu util-linux używa utmpx i wtmpx,
> a last z SysVinit próbuje czytać wtmp, i tak w kółko. W związku z tym
> pytanie: czy używamy utmp/wtmp czy utmpx/wtmpx. Od razu mogę wziąść się za
> przerabianie pakietów z CVS pod konkretne rozwiązanie żeby nie było
> później problemów takich jak mnie spotkały.

Programy należy przygotować tak aby:
1. Gdy jest plik utmpx/wtmpx skorzystały z niego.
2. Gdy brak jest utmpx/wtmpx a jest utmp/wtmp to korzystają z niego
3. Gdy nie ma ani utmpx/wtmpx ani utmp/wtmp to ewentualnie ostrzegają o tym.

Funkcje glibcowe są tak właśnie skonstuowane (może poza 3 punktem).
Napewno do przerobienia jest proftpd bo narzeka na brak wtmp pomimo tego że
jest wtmpx. Util-linux należy przejżeć czy one czasami nie korzystają tylko z
utmpx/wtmpx ignorując zupełnie utmp/wtmp gdy utmpx/wtmpx nie istnieją.

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key