Babol w kompilatorze?

Martin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 10 Lut 2000, 01:08:47 CET

Artur Frysiak wrote:

> Tu chodzi o binarki które będą chodzić na i386 i wyższych ale nie optymalizowane
> jakoś specjalnie (w przypadku i386.rpm)

-m386 -march=386

> Dla architektur wyższych mają powstawać binarki które są optymalizowane pod dana
> architekture i _procesor_.

-mk7 -march=k7

> Sama optymalizacja pod architekture to dla mnie zamało aby opłacało się trzymać
> dodatkowe 400MB na ftpach i angażować 3 zamiast jednej maszyny.

Tak czy siak sie nie oplaci bo po prostu w normalnym oto czeniu
najistotniejszym parameterm w obecnych architekturach procesorow jest
wykozystanie pamieci. Im wieksza binarka kompilowana pod superscalarne
procesory, tym wiecej pamieci potrzebuje, tym bardziej wiec obciaza
bus systemu, ram, pamiec podreczna pozimou I i Ii itp. itd.
Ponadto oczywiscie dochodzi jeszcze paging systemu itd....

Osobiscie przeprowadzilem (ok dosc dawno temu) komkretne testy na tex-u.
Przy czym tex jest w gruncie zeczy bardzo bardzo obliczeniowo
intensywny.
(OK na szczescie tylko int a nie float...)

I coz, zawsze cale te -mpentium-super-cos-tam POGRASZALY czas
przetwarzania
konkretnych tekstow.

Radze wiec goroaco testowac faktyczne efekty!

Radze rowniez porownywac :

-march=pentium -O6 -funroll-loops -ffast-math -mpentium

ze zwyklym topornym

-Os -m486

Najprawdopodobniej wyniki beda podobne do powyzszych...

Cala ta dodatkowa zabawa z optymalizacja oplaca sie tylko
w tzw. gestych wstegach aplikacji numerycznych.
Zwykle zastosowanie lokanie dobrych optymalizacji ma
wiec negatywne efekty na totala szybkosc faktycznego systemu.

--
	Marcin Dalecki

polish linux distribution