Programowanie w C i nauka

Marcin Dalecki dalecki w dacotec.net
Czw, 10 Lut 2000, 14:20:03 CET

Bartosz Waszak wrote:

> Stało   się. Zacząłem     sie  uczyć  na poważnie C. Czy mógłby mi ktoś
> polecić   jakieś   książki dot. tego  języka.   Poziom   taki   średni.
> Podstawową składnie  i instrukcje    itp, opanowałem. Interesuje   mnie
> między innymi pisanie z użyciem ncurses, X11 itp. Ewentualnie mogą  być
> jakieś tutoriale na WWW.

Co sie tyczy C to wciaz nadal polecam po prostu: K&R The C Programming
Lanugage, wydanie II (aka ANIS-C).
Jesli faktycznie juz opanowales podstawy, to zacznij lepiej od
pisania drobnych lat do istniejacych programow.
Sztuka nie polega w zasadzie na znajomosci samego jezyka oprogramowania.
(Aczkolwiej Java czy C++ moga stwarzac takie wrazenie...)
Glowna trodnoscia jest opanowanie systemu operacyjnego i jego podstawoaych
bibliotek.

Tak wiec goroaco polecam lekture np. The Design of The BSD Operating system.
(Pelne tlumaczenie w sieci, aczkolwiek na jezyk rosyjski, tego dziela mozna
znalezc szukajac pod http://www.linux.org.ru.)

Ponad to bardzo przydatych jest piec tomow manuali AT&T.

Sporo wprowadajcego materialu mozna znalezc pod
docs.sun.com

Nie niedoceniaj jednak skali problemu. Faktyczne opanowanie X11 to roboty
na takie jakies 3 lata! Tak nie przesadzam!

Co sie tyczy X11, radze przeczytac dokumentacje na temat Xt bedaca w samej
dystrybucji. Xt jako taki jest malo warty, ale koncepcje sa stosowane wszedzie
(wlacznie z Win32 ;-).

Oczywiscie ncurses to pryszcz w porownaniu... wystarczy zerknac do kodu
dialog-a i wszystko powinno byc w zasadzie jasne.

--Marcin

polish linux distribution