man-1.5g-9 raz jeszcze

Andrzej Jurkiewicz hardlink w alpha.net.pl
Czw, 17 Lut 2000, 23:10:46 CET

Witam,

Ja znowu z tym manem.
Na http://www.free.net.pl/~ajurk/download/man-makewhatis.patch
wrzuciłem wesję, która działa z polskimi man pages.
Nie mam prawa zapisu do cvs SOURCES więc jeśli ktoś rzuciłby  na nią
okiem i wrzucił do repozytorium to byłbym wdzięczny.
Jest ona zgodna z aktualnym specem do pakietu.
Nie wiem czy już ktoś zwrócił na to uwagę ale man z pld jest niemy.
Chodzi mi o to, że nie daje żadnych komunikatów o błędach. np.
`man pampers' powinien dać: `No manual entry for pampers'
a właściwie:  `Nie ma strony manuala dla pampers'
Ale man uparcie milczy.
W specu do man jest:
%build
CFLAGS=$RPM_OPT_FLAGS LDFLAGS=-s \
./configure -default +fhs +lang all

Problem jest właśnie w tym `lang all'. Man nie korzysta z gettext i jego
dobrodziejstw ale z plików z messages w różnych językach. W procesie
budowania tych plików używany jest gencat z glibc-devel. Nie wiem czy
jest to wina wersji owego gencat, ale pliki dla wszystkich języków są
takie same i nie zawierają żadnych wiadomości. Plik ten ląduje w
/usr/share/locale/pl/man. Ponieważ plik istnieje więc jest otwierany i
pobierane są niego wiadomości (których nie ma). W rezultacie man milczy.
Najprostrzym rozwiązniem wydaje się wywalenie owego +lang all ze speca.

Pozdr.

--
Andrzej Jurkiewicz alias haRdLinK    mailto:hardlink w alpha.net.pl

Q: Mommy, what happens to your files when you die?

polish linux distribution