Apropos ISPELL-a.

Martin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Sob, 8 Sty 2000, 21:54:57 CET

Paweł Wilk wrote:

> + ----- ---  --   -      -      -
>
> Heloł!

Na drug żut oka to jest pełna schizofrenia...  Rozpakowałem właśnie kod
glibc i
biorę ot o sobie do ręki pierwszy lepszy plik z libintl. W samym
katalogu nie
ma żadnego odmiennego COPYING, a więc z tej racji mamy tak jak z całą
biblioteką glibc zachodzenie regół LGPL.

Dla upewnienia się wziąłem zerknąłem do pierwszego lepszego
z plików z podkatalogu intl I cóż tam widzę:

   Copyright (C) 1995, 1996, 1997, 1998 Free Software Foundation, Inc.

   This file is part of the GNU C Library.  Its master source is NOT
part of
   the C library, however.

Jest częścią a więc i opdlega tej samej licencji.  Jest pochodną
jakiegoś
mistrza (to pewnie odniesienie do pliku w oddzielnie rozprowadzanej
libintl),
który nie podlega LGPL.  Niech zgadnę ten mistrz, będący tym samym tylko
innym komentarzem na początku podlega pewnie GPL. Czyli to wszystko tak
jak
"mieć seks bez zabezpieczeń a nie zajść w ciążę"... Kurde wysoko sobie
cenią tą
prościutką biblioteczkę w FSF. Chciałbym choć raz tak dla zabawy widzieć
GPL przed sądem... Jeśli chodzi o ispell-a to więc w zasadzie na
systemach opartych o glibc mamy spokój a co do innych systemów, to w
zasadzie
mają one własne jego odpowiedniki, tak więc sytuacja jest prosta:

1. Albo zrżynać pliki z glibc... tak ot całkiem bezczelnie ale prawnie
OK,
bo możemy sobie powiedzieć, że to jest właśnie nasze mastercopy i nadać
temy
licencję jaką tylko sobie życzym...

2. Albo darować sobie dodawanie oddzielnej kopi intl i wspomagać
umiędzynarodowienie komunikatów tylko na systemach które to również
wspomagają.

   The GNU C Library is free software; you can redistribute it and/or
   modify it under the terms of the GNU Library General Public License
as
   published by the Free Software Foundation; either version 2 of the
   License, or (at your option) any later version.

   The GNU C Library is distributed in the hope that it will be useful,
   but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
   MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
   Library General Public License for more details.

> Autor mówi, że mu Stallman chciał ukraść program i on nie chce, żeby
> licencja byla zmieniana. :(

Autor mówi i mówi ma rację...

Jeszcze jedno pytanko: Jaki język ma obowiązywać na liście ispell-a?

angielski, polski, niemiecki rosyjski, czy jeszcze jakiś inny?

--
	Marcin Dalecki