MySQL - propozycje ;)

Michal Margula alchemyx w uznam.top.pl
Śro, 26 Sty 2000, 17:49:28 CET

[środa, 26 styczeń 2000], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Ostatnio są duże zakłucenia w ruchyu już nie tylko międzynarodowym ale i
> krajowym (dostałem od Ciebie zwrot).

Coś Polska cała się sypie...

> Podastawowa baza musi być. W podstawowej bazie znajdują się opisy
> uprawnień dospu do reszty tablic, hasła itd. i jest to też zapisywane w
> tablicach. Ten skrypt używany obecnie właśnie inicjuje taka poddstawową
> bazę.

Moje przeciw:
- RPM ciągnie usera za rączkę, przez co baza nie jest tworzona świadomie;
- domyślnie _każdy_ ma dostęp anonimowy do mysqlowej bazy test; bez hasła;

> Dokładnie 700. Uprawnienia do czytanai bazy powinien mieć tylko motor bazy
> i to kto ma mieć dosęp do poszczególnych tablic wynika z opisu uprawnień
> które ustawia się już indywidualnie (GRANT).

Ale... jest tam mysql.sock, do którego się podłączają lokalne klienty...

> Wszystko zależy co miało by być w tym co chcesz zrobić. Jeżeli nie chce
> Ci sie tłumaczyć co chcesz zrobić to zrób to i wrzuc do repo tak żeby inni
> mogli to obejrzeć. Jak bedzie coś nie tak to zapewne ktoś zgłosi jakieś
> uwagi. jak bedzie to poprawne to poprostu to przejdzie do użytku.

Hm. Chodzi o to, że skrypt z mysql nie działa zawsze, bo nie jest odpalane
su mysql. Po za tym nie jest ukolorozyowane ;). Natomiast ten z CVS nie ma
prawa zadziałać, bo ma brakujące linie.

> Chyba tak. Dokumentacji znalazłoby sie jeszcze trochę i wydzielenie tego w
> osobny podpakiet staje sie juz sensowne.

-doc czy -docs?

bo w PLD są 3 konwencje -doc, -docs, -documentation (python chyba), więc to
też możnaby usystematyzować.

> Dobre pytanie. Wychodzi na to, że masz rację i nie tylko mysql ale i
> reszta pakietów mających poprawnia do info powinna mieć taką zalezność.

OK. Czyli dorzucę :).

Chodziło mi raczej o dodanie usera mysql - ogólnosystemowego. Na razie robi
to useradd, a nie powinno być do tego makro w rpmie?

> Jednym z uprawnień użytkownika rejestrowanego w bazie jest to czy moze on
> dodawać innych użytkowników. Jeden użytkownik który powinien być
> inicjalnie w bazie powinien mieć pełne uprawnienia i hasło do jego zasobów
> powinno być zapuisane w /etc/sysconfig/mysql (w zmiennej np.
> ADMIN_PASSWORD). Chodzi o to, żeby inne pakiety które w sktyptach
> postainstalacyjnych mogły użyć tego hasła po to żeby dodac w bazie
> włąsnego użytkownika i potrzebne tablice zupełnie automatycznie.

Już widzę post na bugtraqu - "Default password in mysql RPM for admin" :)
Jeśli wiesz co sugeruję... :>

--
Michal Margula, alchemyx w uznam.top.pl, ICQ UIN 12267440, +)
http://uznam.top.pl/~alchemyx/, PL section of Linux Counter maintainer