qmail i co jest jeszcze do zrobienia i wątpliwości

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 7 Sty 2000, 03:40:42 CET

[poniedziałek, 13 grudzień 1999], Michał Kuratczyk napisał(a):

> Rozumiem. Chodzi mi o to, że wyciągnięcie z bazy RPMa informacji o tym,
> co w danym systemie udostępnia smtpdaemon'a to chyba proste zapytanie
> bazy, które się robi przez rpmlib'a. Wstawienie wyniku takiego poszukiwania
> zamiast "smtpdaemon" w polu obsoletes powinno (IMHO) rozwiązywać problem,
> a dla kogoś kto zna rpmlib'a powinno być banalne do zrobienia. Chłopaków
> od instalatora podałem jedynie jako potencjalnych twórców takiej łaty,
> gdyż rpmlib'a znają napewno bardzo dobrze.

Jeśli o mnie chodzi, to wolałbym uniknąć zmieniania rpm'a. Ostatatnio (przy
zmianie 2.x -> 3.x) zmieniła się chyba z połowa API (akurat ta uzywana w
instalatorze). Wiec jak zrobi się Obsolotes Twojego pomysłu, taki patch moze
szybko okazac sie nieaktualny. Póki co wymyslilem inne rozwiazanie.
Mozna w sktrypcie preinst dac cos takiego:
if rpm -q --whatprovides smtpdaemon
then
echo Dwa demony SMTP to stanowszo zbyt duzo.
exit 1
fi

Do dodawania pakietów "ręcznie" IHO powinno wystarczyć. Niestety takie coś
nie da się wykryć z poziomu rpmlib'a (czyt. instalatora).
Można też połączyć te dwa rozwiazania. Tzn pełna lista w polu obsoletes
(generowana automatycznie przy tworzeniu pakietów), i taki skprycik.

Właśnie skojarzyłem, że instalator nie wykorzystuje w żaden sposób
obseletes. Trzeba będzie trzeba coś z tym zrobić. Może ktoś wie jak robi to
instalator RH/Mandrake/Slackware/Debian/(inne).

--
/- Paweł Kołodziej _ http://home.elka.pw.edu.pl/~pkolodz2 _ pawelk w pld.org.pl \