ash vs RPM_OPTS_FLAGS

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Sob, 15 Lip 2000, 19:03:52 CEST

On Sat, 15 Jul 2000, Michal Kochanowicz wrote:
> Ponieważ na FPT nie ma wersji ash'a wymaganej przez mkinitrd (hint,
> hint! ;) )
jest, jest... /PLD-1.0/<arch>/PLD/supported/ash-static-*

> przebudowałem go sobie sam. Zauważyłem jednak, że nie
> wykorzystuje on RPM_OPT_FLAGS. No więc zrobiłem
> < %{__make}
> A oto efekt:
> Zaznaczam, że bez RPM_OPT_FLAGS kompiluje się poprwanie.
> RPM_OPT_FLAGS było równe "-O2 -mpentium -march=pentium".
> Dlaczego tak się dzieje?
oczywiście dlatego, że nie zawsze CFLAGS mogą być dowolnie
podstawiane. Często w Makefile'ach są wstawiane tam oprócz
optymalizacji również np. -Dcostam, albo różne -I...
dlatego nie zawsze można tak na pałę podać "CFLAGS=xxx", bo to może
wywalić całą kompilację. Wskazane jest przejrzenie Makefile i
sprawdzenie, gdzie można mu podać opcje optymalizacji, albo trzeba go
zmodyfikowac (np. dodac zmienna OPT_FLAGS= i uzywac jej przy
kompilacji...)

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...