Obsoletes - jak to działa?

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Nie, 16 Lip 2000, 13:43:26 CEST

Cześć

Są dwa pakiety: aumix i aumix-gtk zawierające m.in. następujące pliki:
aumix:		/usr/bin/aumix		(mixer ncurses)
aumix-gtk:	/usr/X11R6/bin/aumix	(mixer ncurses/gtk w jedej binarce)

Wydaje mi się, że dobrze by było, aby podczas instalacji aumix-gtk z
systemu automatycznie wylatywał aumix i na odwrót. Wydawało mi się, że
można to uzyskać dając:
aumix:		Provides:	aumix
		Obsoletes:	aumix-gtk
aumix-gtk:	Provides:	aumix-gtk
		Obsoletes:	aumix

O konieczności tych Provides nie jestem przekonany, ale poprstu nie
bardzo wiedziałem za co się chwycić i zgadywałem ;) W każdym razie nie
działa to.
rpm -i aumix-2*
rpm -i aumix-g*
rpm -qa | g aumix
daje w efekcie:
aumix-OSS-preserve-settings-2.7-1
aumix-gtk-2.7-1
aumix-2.7-1

Czy wogóle możliwe jest uzyskanie wyrzucania jednego pakietu przy
instalacji drugiego?
--
--==Michał Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl==--
--==PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @ miriam.ee...==--