pam_env i ${HOME}

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Sob, 22 Lip 2000, 12:27:20 CEST

Cześć

W specu do Exima w celu ustawienia zmiennej MAIL dodaję do
/etc/security/pam_env.conf taki wpis:
MAIL		DEFAULT=${HOME}/Mail/Mailbox
Okazuje się jednak, że zmienna HOME jest niezdefiniowana, a prawidłowe,
jak mi się zdawało, działanie powyższego wynikało z ustawienia zmiennej
MAIL poprzez /etc/profile.

Podobnie nieznana jest zmienna USER - próbowałem zrobić
MAIL		DEFAULT=/home/$(USER)/Mail/Mailbox
choć wiem, że nie jest to dobre rozwiązanie ze względu na różne
lokalizacje katalogów domowych...

Czy można więc w jakiś sposób określić katalog domowy logującego się
użytkownika na poziomie pam_env?
--
--==Michał Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl==--
--==PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @ miriam.ee...==--