Propozycja strony WWW

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Pon, 24 Lip 2000, 18:43:15 CEST

On Mon, 24 Jul 2000, Rafał Kleger-Rudomin wrote:
> On Sun, Jul 23, 2000 at 03:38:47PM +0200, Michal Zawalich wrote:
> : Tydzień lub dwa tygodnie temu na IRCu wspominałem, że dobrym pomysłem
> : wydaje się razem z wypuszczeniem PLD 1.0 zmiana szaty graficznej.
> : Dostałem odpowiedź, że coś takiego już było robione i przydało się to
> : skończyć. Przyjrzełem się temu co leży w module main-new i mi się nie
> Jeśli piszesz o /PLD-doc/PLD_www_res/new-main to tam jest jakiaś
> zupełnie zabytkowa wersja stron.
> Należałoby to skasować i chyba zaraz to zrobię.
Właśnie o tym pisałem.

> Nową wersję przygotował jakiś czas temu misiek:
> http://www.misiek.eu.org/rozne/newpld/pld.org.pl/
> ale na razie nic chyba nie jest dalej w tym kierunku robione.
>
> Wogóle to jest osobna lista do tych tematów: pld-www-list
Stronę obejrzałem i mam kilka uwag, ale tutaj już nie będę śmiecił.

> : spodobało. Zrobiłem więc własną propozycję:
> : http://jota.tuniv.szczecin.pl/~mzawalich/ .
> IMHO robienie kolejnej szaty graficznej nie ma specjalnie sensu.
> Jeśli chodzi o www to najbardziej potrzebna jest nie szata, ale żeby ktoś
> się tym opiekował tzn pisał regularnie jakieś newsy itp, czy też
> napisał jakiś automat który by wstawiał informację o najnowszych pakietach na ftp.
> (taki freshmeat.pld :) )
> (ale zdaje się że ktoś to robi/miał zamiar robić?)
W sumie byłbym zainteresowany współpracą przy tworzeniu serwisu.

> Poza tym przydałoby się robić strony tak, żeby wszystkie elementy
> typu menu, nawigacja, ozdobniki były dodawane automatycznie.
> Obecnie jest to robione przez SSI, ale to słabe rozwiązanie.
> Miśkowe strony są zdaje się w WMLu. Nie mam zielonego pojęcia co to jest
> i czy jest to dobre/najlepsze rozwiązanie, ale z opisu wynika
> że pozwala to na automatyczne generowanie stron, a o to właśnie chodzi.
A może ktoś się przyglądał czy nie dało by się użyć XML? W końcu to
internetowy standard. Przynajmniej w mozilli coś takiego powinno działać:
<wstawka XML-Link="LINK" Role="HTML" Show="EMBED" href="plik.html"/>

[...]
> Jeśli chodzi o sam wygląd to dla mnie zbyt krzykliwe kolory,
> (a przede wszystkim za dużo kolorów) i niepotrzebne animacje.
Z tym, że za dużo kolorów to się nie zgodzę, natomist są faktycznie zbyt
jaskrawe. Z resztą w chwili obecnej mam głowę pełną pomysłów (tworzę dla
samego tworzenia :) ) i być może w niedługim czasie znowu coś pokażę
(tym razem chyba coś więcej).

--
   +-------------------+        [...] również wiem, że się zatruję,
  @|  Michał Zawalich  |@                 jak gwoździe zjem.