Dlaczego make wywołuje aclocal i automake?

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Wto, 25 Lip 2000, 18:43:34 CEST

On Tue, Jul 25, 2000 at 06:23:54PM +0200, Rafał Kleger-Rudomin wrote:
> On Tue, Jul 25, 2000 at 06:07:38PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> : On Tue, 25 Jul 2000, Rafał Kleger-Rudomin wrote:
> :
> : Nie jestem pewien ale wydaje mi sie, że powinieneś jednak odkomentować
> : AM_CONFIG_HEADER.
>
> Tak zrobiłem, dodałem pusty config.h.in i jest lepiej: już nie wołał aclocal i autoconf,
> natomiast configure nadal sprawdzał obecność aclocal i auto*, a
> make zaczynało od wywołania autoheadera.
>
> Jak wywołałem ręcznie autoheader przed ./configure i make
> to jest ok tzn make robi już tylko to co trzeba.
> [...]

Sprawdzanie jest wykonywanie na wszelki wypadek. Na etapie wykonania
./configure nie wiadomo jeszcze czy jakiś Makefile.am jest nowszy od
Makefile.in lub tez configure.in od configure.
Tym dopiero zajmie się make.
Co do wywoływania autoheader to jest to całkowicie poprawne.
Dałeś makro AM_CONFIG_HEADER a to powoduje zapotrzebowanie na config.h.in,
które to jest robione autoheaderem.

Wiget
--
Artur Frysiak