pam_env i ${HOME}

Nie, 23 Lip 2000, 16:46:58 CEST

On Sat, 22 Jul 2000, Michal Kochanowicz wrote:

> Cześć
>
> W specu do Exima w celu ustawienia zmiennej MAIL dodaję do
> /etc/security/pam_env.conf taki wpis:
> MAIL		DEFAULT=${HOME}/Mail/Mailbox
> Okazuje się jednak, że zmienna HOME jest niezdefiniowana, a prawidłowe,
> jak mi się zdawało, działanie powyższego wynikało z ustawienia zmiennej
> MAIL poprzez /etc/profile.

To byłby chyba błąd w pam_env (Janek ?).

> Podobnie nieznana jest zmienna USER - próbowałem zrobić
> MAIL		DEFAULT=/home/$(USER)/Mail/Mailbox
> choć wiem, że nie jest to dobre rozwiązanie ze względu na różne
> lokalizacje katalogów domowych...

Odpada. Katalogo domowy wcale nie musi być w /home i wcale w sobie nie
musi zawierać $(USER).

> Czy można więc w jakiś sposób określić katalog domowy logującego się
> użytkownika na poziomie pam_env?

Wygląda na to, że tylko poprzez poprawienie pam_env tak żeby podstawiało
katalog domowy do odpowiedniej zeminnej.

Tak wogóle. Mam jeszcze ejden pomysł na małe usprawnienie pam_mail.
Chodzi o to, że teraz trzenba zmieniać w parametrach tego modułu to czy i
gdzie jest inbox użytkownik. Tymczasem jezeliby założyć, że wcześniej
będą w środowisku zdefiniowana zmienne $MAIN/$MAILDIR (zdaje się że
$MAILDIR jest też używany ?) to przekazywanie
dodatkowych parametrów okazałoby się już niepotrzebne. Oczywiście
dotychczasowe zachowanie i reagowanie nadodatkowe parametry mogło by
zostac ale reakcja na zmienne $MAIN/$MAILDIR miałaby priorytet.

W ten sposób reakcja na sposób przechowywanai poczty możnaby reagować z
jednego punktu i to dla wszystkich usług. Sterowanie odbywałoby się
poprzez modyfikację pam_env.conf.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/