bonkey: SPECS zsh.spec

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Czw, 1 Cze 2000, 23:07:47 CEST

To w zasadzie moja wina i mój problem, ale chciałem powiedzieć,
że zawsze miałem kłopoty z przetwarzaniem dokumentacji w SGMLu.
Nie wyznaję się na tym bałaganie sgml-tools / sgml-common / sp /
sgmls / jade / dsssl / stylesheets / przeróżnych wersjach docbooka
i linuxdoca.

Chciałem tylko przetworzyć dokumentację GHC na jakikolwiek strawny
format albo zbudować console-tools. Czasem ambitniej: zwalidować jakiś
HTML. A tu okazuje się, że sgml-cośtam nie może znaleźć dziwnych
plików, szuka ich nie w tych katalogach co trzeba, wciąganie DTD
sypie ostrzeżeniami, nie zna żadnych encji, produkuje pliki dla TeXa
których TeX zupełnie nie rozumie...

Rozpaczliwe próby dopisywania na oślep tajemniczych deklaracji
do CATALOGów i catów, poprawiania ścieżek, robienia symlinków
i instalowania dodatkowych pakietów obsoletujących się nawzajem -
co prawda zdają się odnosić częściowe sukcesy, tak że coś się nawet
zbudowało, a on mimo ostrzeżeń zdawał się kojarzyć plik z właściwym
dla niego DTD - ale zrozumienie się nie zwiększa, bałagan owszem,
a próba dalszego uporządkowania odnosi odwrotny skutek, tak że teraz
znowu nic nie działa.

Żeby było łatwiej, każda dystrybucja (tzn. PLD i RedHat) ma inny zestaw
pakietów i w innych katalogach, a zewnętrzne pakiety z dokumentacją
w SGMLu oczekują jeszcze czegoś innego i nie pomaga nawet dostarczany
przez nie zestaw osobnych CATALOG.{cygnus,generic,windows}.

Niezależnie od szczytnych założeń uniwersalnego formatu dokumentów
konwertowalnego na cokolwiek sobie zażyczymy, to, z czym udało mi się
mieć do czynienia, ssie na potęgę, prezentuje burdel gorszy niż w moim
katalogu domowym, a kompatybilność i przewidywalność godną Microsoftu.

Nie wiem, może równoczesne ściągnięcie wszystkiego związanego z SGMLem
od nowa z PLD w wersji bieżącej coś pomoże, bo gorzej już być nie może.

--
 __("<    Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/