Pytanie o install.

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 18 Cze 2000, 12:15:10 CEST

On Sun, Jun 18, 2000 at 10:36:50AM +0200, Wojciech Sas Cieciwa wrote:
> Witam,
>
> Wiem, ze _teoretycznie_ nie na ta liste, ale...
>
> No wlasnie.
> Czy jest przewidziana instalacja MINIMUM?
> Ale naprawde minimalna: kernel, libc, pdksh, rpm??
> Zaraz pisze czemu o cos takiego pytam:
>
> Bardzo czesto mazy mi sie zestawienie systemu _pod_klucz_
> Do tej pory robilem to na bazie jakiegos jednodyskietkowca, nazwy juz nie
> pamietam.
>
> A mazy mi sie, zebym mogl robic to na bazie PLD.
> Bo majac u siebie ta sama dystrybucja, moge spokojnie budowac pakiety,
> testowac, i dowolnie w nich mieszac.

> [...]

Ja zainstalowałem PLD na 40MB dysku. Co prawda musiałem czasem użyć
--nodeps, bo np. openssh wymaga openssl (to jeszcze OK), a ten perla (to
jest już nie do przyjęcia). Głównie "--nodeps" dotyczyło właśnie
zależności od perla.
Jeszcze "--excludedocs" i PLD jest naprawdę małe.
Największy problem miałem z upchaniem kernela. Wszystkie moduły za nic
nie chciały się zmieścić na dysku. I tu widać słabość RPMa. Jeden duży
pakiet - źle. Ale jakby każdy moduł wyrzucić do innego pakietu, to same
pakiety zajmowały by za dużo, nie mówiąc już o bazie w /var/lib/rpm.
IMHO przydałaby się jakaś możliwość instalowania fragmentów pakietów.
np.:

  rpm -Uvh kernel-modules-x.x.x-y.izzz.rpm --just /lib/modules/cdrom

Pozdrowienia,
        Jacek

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/