Moja walka z autoconfem i m4

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Nie, 18 Cze 2000, 10:26:04 CEST

On Sat, 17 Jun 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
> Jest jeszcze drugi workaround. Możan tak zmodyfikować źródła autoconfa
> żeby napewno korzystał z gawka a nie mawka do generowanai źródeł autoconf.
no więc właśnie z tego co zauważyłem: tam nigdzie nie jest używany
awk! (przynajmniej w tym kawałku, który powoduje problemy). To jest
kwestia nowej wersji m4, z którą nie umie sobie poradzić autoconf.
Niezależnie od tego, czy będziesz budował autoconfa z /bin/awk z
mawka, czy z gawka (próbowałem i tak i tak). W szczególności jedyne
dwa wystąpienia awka w autoconf.sh to:
AWK={mawk,gawk}
a potem skrypcik:

/__oline__/ { printf "%d:", NR + 1 }
           { print }

ktory dziala w dowolnym awku (nie ma w nim funkcji specyficznych dla
gawka)

Ostatecznie dochodzę do wniosku, że chyba właśnie modyfikacja
autoconfa będzie poprawnym rozwiązaniem. Tylko jeszcze nie wiem, po
czym autoconf ma rozpoznawać linijki, które powinien ignorować przy
wyjściu... Na pewno działa wygrepowanie wszystkich linijek
zaczynajacych sie od "echo" na wejsciu przy sprawdzaniu
niezdefiniowanych symboli, ale przy wyjściu z configure w jednym
miejscu pojawią się śmieci (ale poza tym jest ok).

Zobaczę jak to jest zrobione w MDK i RH, i poprawie.

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/