(fwd) Re: Linux-2.3.51, and the pre-2.4 series..(can reiserfsget in?)

Pon, 13 Mar 2000, 22:14:31 CET

On Mon, 13 Mar 2000, Robert R. Wal wrote:
[..]

> A co to ma wspólnego ze stabilnością?

Zapewne chodzi o to co jest konsekwencją praw entropii :-)

> Przecież FreeBSD już ma devfs, a Solaris ma ,,coś w rodzaju'' ;)
>
> Zupełnie nie rozumiem, po co się żalisz i odgrzewasz stary flamewar
> z linux-kernel, który już dawno został zakończony. Nie podoba Ci się,
> nie używaj.

Odnoszę wrażenie, że obsługa /devfs w Solku jest drutologicznie prosta w
porównaiu z tym co jest Goohowym devfs. Na sparc sprawa zarzadzania /devfs
jest jeszcze bardziej uproszczona poniważ własciwy system plikowy z
hierarhicznym opisem urządzeń jest już na poziomie firmware (przez co w
zasadzie jest to niesamowicie proste i skuteczne). Zapewne przeniesienie
tego na x86 na Solka musiało się wiązać z takimi mękami jakie obecnie
towarzyszą Linuxowi. Zapewne z zapatrzenia na devfs w Solku na sparc sa
podejmowane próby implementacji tego typu ficzera na innych systemach
które nie koniecznie chodzą na [u]sparc .. szkoda tylko, że zapomina się
że na sparc powstanie czegoś takiego jest naturalną konsekwencją
wynikającą z działań podejmowanych na etapie projektowania sprzętu.

Przykładem takich uproszeń niech będzie to, że np. XFree86 na sparca
wogóle nie ma potrzeby zaglądania do XF86Config (bo w zasadzie wszystko co
potrzebne można on run-time pobrać z ustawień na poziomie PROM firware'u).
Wystarczy się spytać ile to osób ma/miało kłopoty z podstawowym
konfigurowaniem X serwera, żeby zdać sobie sprawę z tego i ile lat do
przodu jest Sun ze swoim sprzętem w porównaniu do np. Intela. Na moje oko
jest to conajmniej jakieś sześć lat czyli sprzęt z przed sześciu lat Suna
jest w zasadzie na takim samym poziomie jeśli nie nadal do przodu w
porówniu do tego co można osiągnąć obecnie na Intelu (ile to jest sześć
lat w tak szybko rozwijającej sie dziedzinie jak elektronika to chyba nie
trzeba dodawać :). Znajomy który wyprowadzał mnie w tajniki unices jeszcze
na FTiMS do dzisiaj powtarza mi, że jedyną zaletą sprzętu na Intelu jest
to, że ten sprzęt jest tani .. i na tym lita zalet się kończy :> (reszta
to paplanina marketingowa).