rc-scripts i PPP

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Czw, 9 Mar 2000, 10:12:05 CET

On Tue, 7 Mar 2000, Blizbor wrote:

> Nie najlepszy pomysl. Mozna zablokowac system. Przy 64MB bez swapu
> potrzeba tylko 340 demonow :))) i 4ech sekund (PPRO 200).
OK, choc moznaby sprawdzac czy poprzedni jest czy go nie ma,
ale poza specyficznymi przypadkami taka petla nie ma jednak sensu.
Zamiast petli moznaby dodac cos co by sprawdzalo co jakis czas  czy pppd
jest uruchomione dla danego interfejsu, gdy ma byc on aktywny by sie
zabezpieczyc przed potrzeba recznego stawiania powtornie pppd,
co moze czasem byc niemozliwe (router w zamknietej szafce).

> Padl to padl. Znaczy ma bugi albo zly konfig.

> A. Jak zapomnisz ustawic 'local' (zostawisz 'modem').
> W starszych pppd (2.7.10) dziala, w 2.7.11 cos zmienili i pada.
> (Upgradowalem demona "od pokolen" bez zmiany konfiga a tu taki kwiatek)
>
> B. Czasami pada z zapisem if-up (?ip-up?) ze za dluga linia parametrow.

Posprawdzam... zdarzylo mi sie to kiedys na modemach ASMAX, ktore
walily smieci do /dev/ttS? jak mialy problemy z polaczeniem po dzierzawce.
pppd usprawiedliwiam o tyle ze nawet zwyklym cat'em trudno bylo uzyskac
na ekranie "robaczki" ppp.

> A moge o cos zapytac ?
> Jak sklonic pppd zeby uzywal zawsze okreslonej nazwy urzadzenia ?
> (Zalezy mi na tym bo moge elegancko zbierac statystyki, bo if-num jest staly).
Wlasnie w tym problem: wczoraj w Warszawie dyskutowalismy o tym m.in. z
kloczkiem - wyglada na to cos pppd lub kernelu - trzebaby poprawic.
Przy okazji wyszedl problem przypisywania eth0... kolejnym kartom sieciowym
przy zmianie konfiguracji sprzetu - wyglada na to ze /etc/modules.conf
nie zawsze pomaga - tez problem do sprawdzenia.

Moj pomysl z plikami z /var/run to taki workaround obecnego zachowania pppd.

Pozdrawiam,

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.wis.pk.edu.pl == |-
-| == +48 601 485097 = marcus w pld.org.pl,marcus w krakow.linux.org.pl == |-

polish linux distribution