Heimdal

Wto, 21 Mar 2000, 03:25:05 CET

On Sat, 18 Mar 2000, Bartosz Waszak wrote:

> odnośnie ostatniej poprawki w heimdalu, nie powinien być czasem w
> /bin/login. Nie mogę zmusić do pracy telnetda (pluje się coś
> krb5_sock_principal or something, nie odpytuje wogule kdc i mały pacz
> na Unix98 PTS byłby potrzebny, tak samo nie mogę zmusić do pracy po
> IPv6)

Po upgrade na 0.2q zaczałęm sie bliżej przyglądać Heimdalowi z
Debiana. Radzę Ci też to zacząć robić. Wydaje się, że przynajmniej kilka
rzeczy które tam są mogą pomóc w skompletowaniu pakietów z Heimdal. Na
raie po zmianie na 0.2q nie trzeba nic zmieniać żeby wszystko się gładko
kompilowało. Dorobienia wymaga jeszcze cała otoczka (auto)konfiguracyjna i
jakieś sugestie co do tego z której strony to gryźć przy instalacji (sam
jeszcze tego nie rozgryzłem).

Po mimo braków obecnego hemidala bedzie trzeba spróbiować poinstalować
pakiety libs i devel na builderach żeby w razie czego mozan było też
zacżąć juz ostrzej pracować nad pakietami (choćby po to żeby do sasl-a
dorobić podpakiet z pluginem do kerb5).

> Może by zintegrować tunning ustawien modemów w rc-scripts (w plikach
> ifcfg-, ustawienie opcji odbywałoby się przed aktywacja interfejsu).

Raczej kiepski pomysło. Powód: tuning portów szeregowych jest potrzebmny
nie tylko na potrzeby stawianai na nich interjesów sieciowych ale także
czasami i innych rzeczy. Przecież do portów szeregowych podłacza sie nie
tylko modemy ale i choćby UPSy i inne urządzenia. Co więcej poprawna
inicjacja portów musi być wykonana czasami przed wywołaniem wszystkich
skryptów w inet.d, które mają linki w rc?.d. Dlatego wołanie rc.serial
jest wykonywane jeszcze przed wykonaniem wszystkicjh tych skrytów.

[..]
> Tak się zastanawiam czy nie lepiej wszystko SASLować zamiast uPAMawiać
> -> czy można poźniej pod SASL jeszcze podpiać prócz PAM także PNIAM???

Nie .. SASL to jest warstwa dodatkowa a nie zamiast PAM. O ile pojawi sie
SASL wszędzie gdzi to jest możliwe to prawdopodobnie podmiana PAM <->
PNIAM <-> GSAPI będzie możliwoa do wykonania niemal w locie, a do
rozpoczęcia prób z PNIAM na początek bedzie trzeba dorobić wtyczkę do SASL
do PNIAM.

> OpenSASL ;-))) Mieć bibliotekę do zarządzania bibliotekami do
> autoryzacji całkiem dobry pomysł - bo jeśli dobrze rozumiem to SASL
> jest tym.

Łaj not ? Trochę sie wczytałem w licencję i wygląda, że moze być to
nieuchronne (niemal).

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/