OFFTOPIC: Kilka pytań

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Czw, 11 Maj 2000, 02:17:44 CEST

Właśnie na jednej maszynce zmieniam RH na PLD (około 50 userów). Na maszynie
jest straszliwy burdel. Nie ma mowy o wycięciu i postawieniu linuksa jeszcze
raz, więc muszę prostować to co jest. Poza tym maszynka robi za bramke dla
dość dużej sieci osiedlowej, więc nawet rebootować jej nie można :). Jeszcze
na dobre nie zacząłem, a już mam kilka problemów i pytań:

1. WAŻNE:
# useradd piotrek
useradd: warning: CREATE_HOME not supported, please use -m instead.
Usera dodaje do bazy, ale nie zakłada jego katalogu domowego. Bardzo
by mi zależało na pomocy w tym temacie.

2. WAZNE:
Jak bezboleśnie przenieść katalogi userów z /home do /home/users,
oraz jak bezboleśnie przekonwertować passwd (bez shadow) do PLDowskiego
passwd (z shadow).

3. Jak się ma pop3 z imapu do solid-pop3d, tzn. czym się różnią i który
wybrać?

4. ftpd-BSD czy utftpd, a może jakiś inny?

Na razie tyle, ale to chyba jeszcze nie koniec problemów :) .

Pozdrawiam.
--
< < < < < < < < < *Michal Zawalich  <michuz w pld.org.pl>* > > > > > > > > > >