Obsoletes i Conflicts

Pawel Kolodziej P.Kolodziej w elka.pw.edu.pl
Pią, 19 Maj 2000, 09:25:04 CEST

On Thu, May 18, 2000 at 04:45:54PM +0200, Tomasz K?oczko wrote:
> On Thu, 18 May 2000, Pawel Kolodziej wrote:
> [..]
>
> Dlatego w podstawowym zbiorze pakietów nie powinno by? raczej pakietówe
> które wzajemnie si? wykluczaj?. Chyba najlepiej by?oby zrobi? osobny
> katalog z pakitami bed?cymi funkcjonalnymi odpowiednikami.

Nie bardzo rozumiem o jakim dokladnie katalog masz na msyli (spekuluje, ze
demony_smtp, serwery_http, itp, itd)

> To co b?dzie w podstawowym zbiorze by?oby w tym wypadku niejako
> rekomendowanym zbiorem. ?eby przej?? ju? powoli do konkretów to jako MTA
> proponowa?bym postfixa. Jako fingerd - ffingerd. Jako tftpd - utftpd. Jako
> whois - fwhois. Jako ftpd - proftpd.
> Z pozosta?ych bed? jeszcze narz?dzia do zarz?dzanai routingiem
> dynamiczynym (routed lub mrt lub zebra). Co? jeszcze ?

IMHO mozna wybrac taki rekomendowany zestaw, ale uzytkownik i tak powinien
miec mozliwosc dokladenego oreslenie co chce instlowac. Dopoki taki zestaw
jest rekomendowany (a nie jedyny wlasciwy), to wszystko jest ok. Wlasciwie
to mozna utworzyc kilka takich zestawow (na duzy serwe, maly serwer, maszyne
domowa, itp itd).

> O ile wejdzie w podstawowy zbiór heimdai to te? bedzie to wyklucza?, ftpd,
> ftp, telnetd, telnet, rshd, rsh, rlogin, rlogind, login i chyba te pakiety
> wydaje mi si? ?e powinny trafi? na drugi plan. Chodzi o to ?eby
> podstawowego zbioru za bardzo nie komplikowa? (chyba ?e zdecydujemy, ?e
> zalecamy u?ywanie kerb co nie powinno by? chyba ci??kie do prze?kni?cia
> jesli chodzi o zwi?kszenie stopnia komplikacji instalacji).

tylko po co komu kerb na (np.) domowej maszynie ?

--
Pawel Kolodziej

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/