kloczek: SPECS XFree86.spec

Sob, 20 Maj 2000, 16:41:34 CEST

On Sat, 20 May 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
[..]
> Zauważcie, że takich pakietów jak Xy mamy jeszcze jeden. Jest to
> reiserfs-utils, bez spatchowanych plików nagłowkowych kernela nie da się
> tego zbudować.

Przypomniało mi się, że jeszcze jednym pakietem są e2fsprogs które
posiadaja łatę na e2compr (uzywanie binarek obsługujacych e2compr w
systemie bez łat na e2compr nie powoduje efektów ubocznych .. poprostu w
dystybucyjnych pakietach mamy binarki które moga więcej niż standardowe
bez skutków ubocznych na systemach na standardowym kernelu).
Kolejne to util-linux w którym mount/umount ma wsparcie do montowania
systemów plikowych z kodowaniem. Tego też nie da się przekompilować nie
mając w systemie plikowym połatanych plików nagłówkowych.

W pewrspektywie może być jeszcze quota, fileutils i jeszcze raz e2fsprogs
o ile zdecydujemy się np. na używanie patcha do ACL (nie musiałby być on
nawet włączony przy generowaniu binarek kernela ale o ile modyfikacje do
ACL byłyby tak samo przeźroczyste jak te na e2fsprogs i e2compr to IMHO
możnaby próbować też i to dołączyć).

Rozwiazania w takim razie mamy dwa:
- sprawdzanie odpowiednich plików nagłówkowych i ich zawartości (nie wiem
  czy wszystkie powyższe modyfikacje dodają własne pliki nagłówkowe czy
  też tylko modyfikują standardowe) czy też obecności konkretnych plików
  nagłowkowych - jest to podejście troche na około ale IMHO do przyjęcia,

- wykorzystywanie wyłacznie tego co daje rpm przy załozeniu, że
  pewne newralgiczne pakiety mają się budować w środowisku jakie my
  zapewniamy - to rozwiazanie jest IMHO bardziej spójne i eleganckie ale
  jednoczęnie bardziej ostre w sensie warunków.

W tej chwili powyższe rozwiazania uwzględniam w takiej kolejności w jakiej
wymieniłem, bo pierwsze zapewnai jednak jednoznacznosć. Nie ukrywam
jednoczęsnie, że ze względów czysto estetycznych byłbym za rozwiazaniem
drugim ale upierać sie nie będę :-) .. właśnie ze wzgględu na to, że
pierwsze nie łamie założeń i jest jednoznaczne.

Chyba, że ktoś widzi jeszcze jakieś inne rozwiązanie (?).

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/