Odp: PLD - wreszcie zainstalowałem.

Piotr Wiejaczka wiejak w alpha.net.pl
Nie, 21 Maj 2000, 11:03:03 CEST

On sob, 20 maj 2000, you wrote:
[...]
> Mam pytanko czy pisales skrypt czy jak poniewaz chcialbym tez instalnac pld
> bo padl mi dysk i na razie jestem zmuszony dzialac na innym dysk pod
> windowsem. Dysk dostane za jakies pare dni i mam pytanko jak zainstawales
> PLD bo chyba po pierwsze nie ma uinstalatora po drugie trzeba miec [jak na
> razie] cos zainstolowanego a dopiero potem upgrade

Zainstalowałem tak (w dużym skrócie) :
Najpierw przygotowałem partycję na PLD.
Na hda2 miałem Slacka (1.4GB), na hda3 swap (64MB), na hda4 SCO UnixWare 7.0.1
 (1GB). Wywaliłem SCO. Przygotowałem jednodyskietkowca, dograłem do niego
zlinkowanego statycznie rpm'a i zawartość /usr/lib/rpm . Odpaliłem
jednodyskietkowca, sformatowałem hda4 na ext2, zamontowałem (/mnt), stworzyłem
katalogi /mnt/var/lib/rpm , utworzyłem baze rpm (rpm --initdb --dbpath
/mnt/var/lib/rpm), podmontowałem cdrom z PLD (z L+ 4/2000) i wziełem sie za
instalowanie rpmów  (rpm --root /mnt -i <nazwa_pakietu>.rpm). Zaczełem od
filesystem, potem setup, potem to chyba był glibc, następnie pdksh ,a dalej
nie pamiętam.
Kiedy skończyłem instalować pakiety: napisałem fstab, zamontowałem partycje ze
Slackiem i skopiowałem kernel, moduły i urządzenia. Potem odmontowałem wszystko
i zrebotowałem pudło.Dopisałem do lilo.conf partycje PLD.Odpaliłem PLD,
skrypty wywaliły że niema libncurses.so.5 i paru innych bibliotek (pomimo
 że je zainstalowałem) - brakowało paru symlinków w katalogu /lib.
Odpaliłem PLD w trybie single user dorobiłem linki i zrebotowałem.
Wszystko ładnie się odpala, ale znowu problem - za cholerę nie szło się
zalogować.Znowu odpaliłem w trybie single, zmodyfikowałem plik
 /etc/pam.d/login , zrebotowałem i sukces - idzie się zalogować.
Potem doinstalowałem reszte pakietów, skonfigurowałem (miałem mały problem
 z siecią - trzeba było skompilować kernel z opcją kernel/user netlink socket)
, skopiowałem moje śmieci z partycji ze Slackiem. A potem wywaliłem
 biednego Slackware (poco mi dwa Linuxy?).
Mam teraz 1.4GB miejsca z którym nie wiem co zrobić ;)
Chyba sobie zainstaluję FreeBSD :)

Powodzenia.

wiejak
--