kolejne pstryki

Śro, 8 Lis 2000, 09:49:00 CET

On Wed, 8 Nov 2000, Rafal Cygnarowski wrote:

> uuuu... wydaje mi sie, ze to powinno zostac w /kde, moze nie jest to
> wygodne dla wszystkich pakietow i moze sie nie obyc czasem bez
> odpowiedniego patcha na 'configure.in', ale w rezultacie otrzymuje sie
> znaczenie wieksza przejrzystosc tego co lezy w %{_includedir}

Próbowałem już kilku pakietów próbnie. Np. autoconf z kalamaris dopiero po
przeniesieniu plikównagłówkowych do /usr/X11R6/include zaczął działać
poprawnie. Czyli mówiąc inaczej to że kdelibs było skonfigurowane na
/usr/X11R6/include/kde ni spowodowało, że pakiet korzystający z kdelibs
sie w tym połapał.
Po za tym grupowanie tutaj plików miałoby wyłącznie znaczenie eestetyczne.
Do plików nagłówkowych się nie zaglada o ile nie musi się tego robić. W
tym sensie to co jest w /usr/X11R6/include można spokojnie traktować jako
worek dokładnie tak samo jak katalogi /bin czy /lib.

Może inaczej: jeżeli kłopotów zwiazanych z lokacją /usr/X11R6/include
zamiast /usr/X11R6/include/kde będzie więcej niż tych drugich to można
bedzie myśleć. jak na razie na kilku pakietach zauważyłem że więcej
zachodu i wogóle szykowania jakis spec poprawek na okazję takiej
oddzielnej lokacji byłoby włąsnie w tym wypadku.

Zobaczymy jak będzie dalej. Na razie jest dość dobrze. Zawsze mozan coś
zmienić, a na moje oko wrzucanie wszystkich plikół nagłówkowych z prefixem
/usr/X11R6/include powinno być jednak generujacym mniej potencjalnych
poprawek w autoconfach czy Makefile poszczególnych projektów.