Gnome

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk mk167280 w zodiac.mimuw.edu.pl
Wto, 14 Lis 2000, 07:33:52 CET

Tue, 14 Nov 2000 00:24:42 +0100 (CET), Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> pisze:

> Ja mam jeszcze jedna zagwozdkę. Tym razem z gnome-session. Nie chce mi
> przy starcie uruchomić window managera. Tymczasowy workaround który
> stosuje to po starcie wybrać caplet do zmiany win mgra i wybrać póbnie
> zmianę na innego win mgr-a i wrócić do popzredniego.

Wczoraj eksperymentowałem z gnome. Mam wrażenie, że jeśli po zmianie
winmgr odpowiemy, że nie chcemy teraz zapisywać sesji, i zapiszemy
ją przy wyjściu, to zmiana jest zapamiętywana. Jeśli nie to nie.

Nie uruchamia się narzędzie konfiguracyjne WindowMakera z poziomu
control-centra. Tylko przez jego własną ikonkę działa.

control-center przy wychodzeniu często przekazuje NULLa tam gdzie
nie trzeba, gtk to wykrywa i pokazuje komunikat.

Enlightenment nie uruchamia się: mówi że mój serwer nie obsługuje
shape extensions. Ktoś może wie, o co chodzi? XFree86-4.0.1-8
i większość reszty mam z FTPa sprzed tygodnia.

libwmfun (potrzebne dla wmconfig) nie kompiluje się:
    bilinear.c: In function `bilinear':
    bilinear.c:64: subscripted value is neither array nor pointer
i faktycznie to jest unsigned char *, a on to chce indeksować dwuwymiarowo.

Niektóre pakiety wymagają xpm-devel, a to jest, jak rozumiem, wcielone
do XFree.

Z innej beczki. Jeśli /bin/sh to bash-2.04-12, to w
/etc/rc.d/init.d/network nie działają alias xx="...". Wygląda na to, że
alias w ogóle nie działa w skryptach, tylko interakcyjnie. Może i błąd
basha, nie wiem, ale ten skrypt wyrzuca błędy z wykonania tego xx do
/dev/null i efektem jest brak podniesionych interfejsów sieciowych.

Jeśli /bin/sh to bash-2.04-12, to /etc/rc.d/rc.shutdown trzyma zajęte
/usr, nie może tego przemontować i sam siebie fuserem ubija.

/etc/skel/pl/.bashrc należy do addusera i basha równocześnie
(różne wersje tego pliku).

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/