poblemy z Xami

Czw, 16 Lis 2000, 01:33:14 CET

On Thu, 16 Nov 2000, Jakub Bogusz wrote:
[..]
> A skoro już przy Xach, to mam parę uwag:
> - czy xfs musi działać z uid=0? W RH jest tworzony user i grupa xfs,
> uruchamia się demona z parametrem -droppriv (w manie tego nie ma, ale
> jest w źródłach - zresztą jest to chyba patch z redhata, obecny w PLD),
> wtedy działa z uid>0. Problemów nie stwierdziłem (przy komunikacji przez
> socket lokalny).

Oczywiście nie musi. Jak chcesz to rób poprawki w tym kierunku.
Mam jeszcze jedna uwagę co do xfs jeżeli miałbyś chęć się za to wziać.
Chodzi o to żeby dodać jakąś opcje do przełaczanai na czym xfs ma
słuchac. Czy na unix sockets czy na porcie tcp. Najlepiej jakby była jakaś
zmienna w /etc/sysconfig/xfs która by to umożliwiała.
Np. mogłoby to być XFS_BIND_TO={unix_socket|tcp_port} i przy
XFS_BIND_TO=tcp_port byłoby używane XFS_PORT.