devfs

Artur Flinta aflinta w student.uci.agh.edu.pl
Czw, 23 Lis 2000, 00:15:16 CET

Witam!

> Po małym zastanowieniu, przeszperaniu szczegółowym manuali uderzył mnie
> brak w moim katalogu /etc pliku modules.devfs. Po uzupełnieniu tego
> oczywistego błędu wszystko (no prawie) zaczęło działać :))))
> Chodzi zarówno lp jak i ppp z modułu i ładuje się automagicznie :)
> Natomiast zastanawiam się jak rozwiązać w miarę elegancko
> problem automatycznego ładowania snd-pcm-oss z alsy aby się /dev/dsp
> pojawiało.

Ach, samokształcenie podstawą kształcenia studenta, jak zwykł mawiać jeden
z doktorów na AGH, mój problem z automatycznym ładowaniem oss alsy, aby
pojawiło się urządzenie /dev/dsp ma banalne wręcz rozwiązanie, wystarczyło
dopisać do /etc/modules.conf (bo modules.devfs nie należy modyfikować):
alias /dev/dsp snd-pcm-oss

i to całkowicie rozwiązuje moje problemy z procesem przejścia na devfs.

Byłbym zapomniał, dalej borykam się z błędem autentykacji PAM przy
uruchamianiu X'ów z poziomu usera a nie root'a

                                                 Pozdrawiam
                                                  Artur